L

måndag 11 augusti 2014

GBG part I- WoW

Way out West. En festival jag hört mycket om, men aldrig bevistat förrän i Fredags. Allt tack vare Fiona. Bästa födelsepresenten sen jag fick elgräsklipparen av mina föräldrar i samband med köpet av Paradiset!

Så när vi checkat in, galet imponerade av hotellet, tog vi en liten båt som tog oss till Järntorget. Därifrån gick vi till fots fram till Slottskogen. Hela Göteborg verkade vara på festhumör och vädret visade sig från sin allra bästa sida. Inget att klaga på alls alltså.


Såhär i efterhand, kan man konstatera att det är en väldigt välorganiserad tillställning, där man vid ankomst slussas genom ett par stationer innan man är inne och det gjorde nog att köerna inte var särskilt långa.



Efter att typ lokaliserat oss, fastnade vi hos Weekday, där det fanns mycket ”merch” och även en Photo- boot vi tänkt löjla oss i, men den var givetvis paj när vi kom. Roligt var dock att träffa en Micke som jobbade där och som jag inte sett på ungefär 20 år.


Bengans skivaffär var givetvis representerade, liksom en hel massa olika matstånd. Och så B&J, men vi var mätta efter stor lunch/ middag på hotellet innan, så vi passerade och slog oss ned på medhavd sarong mellan två av scenerna.



Sen låg vi där, otroligt nöjda över  att vara på plats och  att vi placerat oss strategiskt smart, så att det bara var att vända på sig för nästa konsert på scenen mitt emot.




Bara att titta på allt folk är ju en upplevelse på festival. Man kunde se vissa trender, men helt klart är att man kan gå klädd exakt som man vill utan att på något vis sticka ut eller känna sig ”fel”.


 

Nu får man inte dricka hur som helst inne på området, hur skulle det se ut? Så det fanns inhägnade områden där öl, vin, cider och en del mat såldes. Bara att flytta in på en av dem då när vi blev sugna. Lite tråkigt, men inget att göra åt och vi såg bra där också.


När jag sen knallade iväg för att fylla på vatten i medhavd flaska var det lång kö och jag började ofrivilligt konstatera att en attiralj förmodligen bars av säkert 80% av alla som var där och då menar jag inte armbanden man fick i entrén. Den spaningen är värd ett eget inlägg och det kommer vad det lider…


Framåt kvällningen gjorde sig hungern påmind och vi fastnade ganska omgående för pizza. För idén om att de smällt upp en pizzeria där var väldigt tilltalande och aldrig har jag fått en rykande färsk pizza serverad så snabbt heller. Dessvärre blev det lite tankefel där och vi kunde inte avnjuta den med ett glas vin som vi tänkt, eftersom man inte får ta mat med in där man köper vin och inte heller ta vinet med ut. Petitess i sammanhanget dock.



Icona Pop ackompanjerade vår måltid med den äran och därefter gick vi in och köpte vin och såg fredagens stora akt; OutKast. Jag har inga referenser, då jag inte sett dem förut, men ljudet var bra och det svängde bra också emellanåt. De där nakenvideorna och något sexistiska pratet på slutet var väl ingen höjdare, men så illa som det skrevs i tidningarna var det inte. Bara onödigt och meningslöst, de fyllde liksom ingen funktion överhuvudtaget, utan skapade bara irritation.



De här akterna såg vi


När vi drog oss mot utgången, fortsatte partyt lite här och där, men vi var klart nöjda för dagen. Otroligt roligt att uppleva och jag skulle lätt göra om det!



 Idag är det måndag och jag har jobbat första dagen efter semester´n. Känns väl sådär tycker jag, men det gick över förväntan i alla fall. Go´Kväll

PS. Tack för alla kommentarer som inte publicerats under min semester, men som nu ligger där de ska.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar present! Det ser jättemysigt ut och jag kan tro ni hade kul :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och snacka om att det gav mersmak. Kramar

      Radera
  2. Wow! Helt underbart ju och verkligen bästa presenten. Tack för att man får "följa med" så mycket.
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och så härligt med bra väder. På lördagen regnade det mycket och det är såklart inte lika kul att festivala då, Kram

      Radera