L

onsdag 13 augusti 2014

GBG part III- spaningen

Jag stod alltså i kön för vatten och kollade folk. Vad de hade på sig och så, man får ju roa sig med något när man väntar och det är lika roligt som något annat.

Det förekom en del ”Kånken” och långa kimonos/ klänningar, men det var inte det jag blev så fixerad vid, utan tygväskorna.



Stackars Fiona som fick stå ut med min nyupptäckta fascination för dem och tvunget skulle dokumentera också. 


Ett tag hade jag allvarliga funderingar på hur jag överhuvudtaget klarat livet utan tygväska. Sen kom jag på att jag faktiskt har en, men jag använder den inte p g a ful.


Här är bara några i urval. Tilläggas bör att vid de tillfällen jag lyckats fånga mer än en på samma bild, var lyckan total. Totalt fotade jag drygt 40 tygväskor…sjukt!




1000 tack Fiona för en totalupplevelse.
Arbetsdag nr 3 är nu avklarad utan några större incidenter. Där ser man! ;) Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Ah, så fint reportage från Gbg, ser ut att ha varit riktigt nice!

    Och jättekul med alla bilder på tygväskorna, får ju lust att skaffa en! (Fast jag har en hel del av "tantvarianten" alltså såna med korta handtag som jag har i s f att köpa påsar. Bäst blir det när jag varit på Systemet och packat i den som har trycket: Kunskap lätt att bära :-)

    Kram
    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla, det var så himla bra alltihop och nu när det är festival här, har jag åter igen, till min "fasa" börjat spana på tygväskor folk bär på, hahhaha. Hoppas du har det bra, kram

      Radera