L

tisdag 5 augusti 2014

Hamnfest

Det har varit hamnfest i dagarna fyra nere på Byn och i torsdags kom kusin P, som inte är min kusin egentligen, ned på besök, så efter en tur i Metropolen, tog vi bussen dit.


I första småbåtshamnen, där jag inte gått på evigheter, var många bodar öppna och det är onekligen pittoreskt.


Såklart en skeppskatt också, som inte på något vis lät sig påverkas av uppståndelsen.


Sen tog vi en tur med den här stilige herren...


..och den här lika stiliga herren. Mkt bra, men för kort tyckte vi nog.


Sen gick vi bort till den "riktiga" småbåtshamnen, där största delen av festivalen var.


På Kajutan fick jag så sätta mig på den lilla stranden och avnjuta ett glas vin. Mkt Bra!


Andra sidan av restaurangen var knökfull med folk, eftersom den mesta maten och allsång med diverse gästartister var i full gång.


Efter en stund gick vi ut på piren och såg kvällssolen sakta gå ned


Fina P, så glad att hon kom och hälsade på


På vägen tillbaka, såg vi den nya flugan här, som det verkar. På Sibbarp ser man dem titt som tätt komma paddlande förbi.



Sen var det dags för P att ta tåget hem till sin by och vi gick nästan baklänges tillbaka, för det är ju svårt att slita sig från havet och solen.


Inatt blev det väderomslag och idag har det regnat och åskat lite, så jag passade på att städa inomhus, för det har minst sagt behövts ganska länge nu. Jag har också varit hos väninna L, som har ett Paradis i ett annat område i Metropolen. Mkt Bra!



4 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder och jag längtar till båtar och hav. Nu har jag börjat jobba i gen och det är.....inte så kul som att vara ledig. :)
    kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart och kul att det kom så mycket folk när det satsades så mycket på det. Kram

      Radera
  2. Så härliga bilder (som vanligt) och så fint du fångat katten och hästen!

    Tack för det! Förresten är det ju dags att nämna att du också har fina texter, inget att haka upp sig på där - heller ;-)

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marlene, du är ju för snäll! Hoppas du också har en fin sommar, Kram

      Radera