L

onsdag 20 augusti 2014

Irriterad! VARNING! - kan innehålla spår av fotboll

Det blev ju inte alls First Aid Kit igår p g a omständligheter i sista sekunden. Så det blev fotboll istället.  FC Salzburg- MFF och för en gång skull kunde jag se matchen på TV istället för på datorn. Mkt Bra!

Försnacket började 45 minuter innan matchen och handlade mestadels om hur liten chans Malmö har och hur mycket bättre Salzburg är än MFF. Och det är ju sant förstås, men hoppet är det sista som överger människan och eftersom matchen
Slutade 2-1, räcker det att MFF gör 1-0 hemma för att vara vidare i CL och det är stort. Mycket stort.



Faktiskt är det en prestation redan nu att ha kommit så långt, så jag blev skitirriterad av att höra eftersnacket då det ännu en gång konstaterades hur dåliga MFF är. Ställer mig väldigt frågande till kritiken, eftersom det var en bra och spännande match på alla sätt. Det böljade fram och tillbaka och kunde likaväl slutat 4-2 eller 2-2.

Varför inte ge dem lite cred istället, när de bjöd på så bra motstånd? Jag har sett MFF i mycket sämre matcher och  de spelade inte så dåligt, det var bara det att Salzburg spelade bättre…

Tyvärr har jag planerat dåligt och har i dagsläget ingen biljett till den slutsålda returen, men ev. släpps fler biljetter, så jag hoppas!



Idag blir det festivalmingel i alla fall. Lite mer eller mindre okända band, Jenny Wilson och kanske Timbuktu, om orken finns, det är ju en jobbedag i morgon också. Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Håller helt med dig!
    Snacket hade varit helt annat om det varit ett lag från Huvudstaden som tagit sig så här långt.
    Heja di himmelsblå
    Ps tack för alla fina blombilder du visar. Jag njuter!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och du har sannolikt rätt. När fetstivalen är slut, blir det nog mer blommor, svårt att låta bli liksom :)

      Radera