L

torsdag 7 augusti 2014

Jag klagar inte...

Vilken semester jag har! Tror inte jag badat så mycket på väldigt, väldigt länge och igår var det dags igen. Med Mr T på Ribban.


Säsongens första mjukglass och det är alltså en liten. 


Det var stor semesterkänsla där, helt annan stämning än på Sibbarp på något vis och vi stannade länge, nästan till 5.


Det var också nästan helt stilla, vilket alltid är konstigt här i Metropolen, då det nästan alltid blåser lite i alla fall.


Mr T har fyllt år och förutom att få gå med mig på MFF- IFK på Söndag, fixade jag middag åt honom.

Det blev korv för att supporta laget, då vi inte var på MFF- Sparta Prag, men även Pilgrimsmusslor på rostat surdegsbröd med kräfta och Saffrans Creme Fraiche. Grillad Lammentrecote och grillad Squash. Himmaodlade tomater och potatis så klart och hallon med grädde till dessert. Hur gott som helst!


Under tiden vi åt, såg vi på datorn Super- Mackan spela MFF vidare i Champion Leauge- kvalet. Helt ofattbart roligt. Även att Metropolen ställde upp så att det nästan var 20 000 personer på plats.


Sen körde vi ned till Kallbadhuset för att fånga ännu en fin solnedgång.


Havet låg fortfarande nästan stilla och så vackert det var!





Kvällen var ljum länge och vi beslöt att även köra till Gröna Räcket och gå upp på kullen, där jag inte varit på snart 3 månader. Det är ju dit jag brukar gå när jag bor i Buren. Det var fiskare på plats som vanligt och ljusen uppe till vänster i bild är Kastrup. Ganska klart alltså.


Vi såg även en iller komma simmande och få en sill av en av fiskarna, men det gick inte att fånga på bild tyvärr. Däremot en fin kvällsvy över Ön och tydligen hade Ma och Pa varit ute samtidigt som oss, fast på sin sida.


Inte konstigt. Det går inte att räkna med att vara själv vid havet med de kvällarna vi har nu, men att det är människor på stränderna känns fint och förtar ju inte på något vis det fina.  En på alla sätt fin dag alltså. Go Kväll

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder speciellt de på kvällen.
    magisk sommar vi har.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja sommaren är fantastisk!!! Kram

      Radera
  2. Underbart! Visst är det bästa sommaren?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. bästa, bästa, BÄSTA!!! Kram

      Radera
  3. Magiska bilder du tagit!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, hoppas du har en fin sommar du med! Kram

      Radera