L

lördag 16 augusti 2014

MF- dag 1

Såhär fin, men skum såg himmeln ut när jag och väninna E äntligen kom upp på G:A Torg i Metropolen, efter att ha snackat ikapp oss uppe vid Triangeln ett bra tag.


Fint som 17 var det, men så kom det då en skur och det var väl inte helt oväntat. Mörka moln cirklade omkring hela eftermiddagen så det var bara en tridsfråga. Så vi fick ställa oss under ett par träd och vänta på att det skulle sluta. 


Så klarnade det upp och ihop med kanske alla som var på torget med någon slags kamera, fotade vi skylten. E vill inte vara med på bild så mycket, det får man respektera.


Så gick vi en sväng och konstaterade att vi missade Linnéa Henriksson, men det var inte hela världen, för vi var där för en av våra, i mitt tycke,  bästa svenska sångerskor, Så vi drog oss så sakteliga mot Stortorget. Vad vi inte tänkte på dock, var att vi därmed hamnade mitt i kräftskivan.


Gänget nedan har varit där och ätit kräftor i 30 år, dvs så länge festivalen har funnits. Imponerande!!


Så kom hon då, Jill. Ganska mycket covers och även en Springsteenlåt som fick publiken att jubla.


Emmylou Harris, som hon körde flera covers av, är en stor influens för henne och även en av mina favoritsångerskor om inte min absoluta favorit, så jag hade inte något att klaga på, mer än att ljudet var lite sunkigt emellanåt.



Otroligt nöjda drog vi oss tillbaka mot bussarna och då blev det jättekonstigt helt plötsligt, för JULTRÄDET är tänt!! Det är så himla fint, men det tillhör Julen och inte sommaren. Mkt Märkligt!


Idag har jag, Ma, Pa och Mr T ätit kräftor på verandan. Inte illa alls och nu sitter jag och stortjuter till "Uppvaknanden" med Mr Williams och Mr De Niro. Vilken underbar film det är och vilka rollprestationer. Så otroligt sorgligt det är att RW inte fixade livet... Go´kväll

2 kommentarer:

  1. Härligt det ser ut och jag längtar till Malmö. :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det var jättefint alltihop! Kram

    SvaraRadera