L

söndag 3 augusti 2014

Småbåtshamnen

Tidigt i våras var jag och Mr T i Småbåtshamnen och fotade en helt magisk kväll. Efter en dag med sol och bad, åkte vi i veckan dit igen på hans begäran, men först en solnedgång på Ön.


Jag skulle kunna försaka mycket för att bo närmare havet. Paradiset t ex. Nu har jag ju gångavstånd från Buren, men jag menar bo så att jag kan gå ned till vattnet i morgonrock med min kaffekopp, ta ett morgondopp och sen sitta på verandan och morgna mig.


Eller för all del ta en kopp varm chokelá vintertid, för jag är ju vid havet nästan lika ofta då. Ska inte trötta ut er med det mer, detta är ju inga nyheter precis, men jag tänker på det väldigt ofta.


Sist vi var i småbåtshamnen på kvällen, var det i stort sett inga båtar alls där. Nu är det annorlunda. Smockfullt skulle jag vilja säga


Och restaurangen har en liten ministrand med solstolar. Mycket trevligt faktiskt.


En liten igelkotte hade förirrat sig dit och drack törstigt. Tror aldrig jag sett en Kotte vid havet förr.


Här och där lyste det i båtarna, en del satt på däck och fikade och jag tänkte att det måste vara lite som att bo i ett Paradisområde. Förmodligen samma grannar år efter år och en stor gemenskap.



Mr T sa när vi körde därifrån att det blev en heldag utomhus, eftersom vi badat innan på dagen. Han reflekterade över det. Det gjorde inte jag, jag är ju ute hela dagarna hela tiden när vädret tillåter. Hemska tanke om jag skulle behöva bo i Buren sommartid! Jag har sannerligen inte mycket att klaga på. Idag har jag varit på marknad, även den vid havet. Go´Kväll


4 kommentarer:

  1. Hej, underbara bilder! När jag jobbade i Limhamn åkte vi o åt lunch på restaurangen i småbåtshamnen. Det var helmysigt! Nu är det några år sedan jag var där ... och det blir väl inga fler besök då vi bor i Lerum nu! Ha en härlig kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) De har nog nya ägare sen du var här då, men miljön är ju den samma och maten är också helt ok. Lerum är ju en bit, men vem vet om du får vägarna förbi en vacker dag? Kram och tack det samma

      Radera
  2. Hej
    Min mormor o morfar hade sin båt där så länge som de båda levde sen sålde morfar båten o min morbror övertog platsen... annan båt samma plats o ja det var oftast samma "grannar" år efter år. Så mysigt.

    Nu har jag fått tag i adressen till min pappas faster o farbror koloni. Mina föräldrar firade guldbröllop i fredags med en fest. Kusinen (sonen till de som hade kolonin) tog upp i sitt tal att han så väl kom ihåg somrarna med min pappa på Filippagången nr 323. Så kul så nu måste jag ju dit o kolla in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det bör vara ganska nära mig och skulle du ha vägarna förbi här och har en minut över, är du givetvis mer än välkommen! Såg bilderna, så fina de var både nu och då. Kram

      Radera