L

torsdag 14 augusti 2014

Småvaserna & Ryssarna

Inte mycket småvasbilder har det blivit under semestern, men häromdagen satte jag in blommor igen. Det har varit lite för varmt för blommorna i fönstret och de har fått stå där småvaserna normalt sett står, men nu är ordningen återställd p g a kallare.


De sista Stockrosorna, Purpurklätten och Ulleternellerna kom in. Det orange som skymtar, är Rödfibbla, som A hävdar är fina blommor men som jag utan gott resultat försöker utrota…
 De rosa som överväger, är Såpnejlika och man kan se det som ogräs. Eller som vackra blommor. Jag föredrar det senare, då de är ganska lätta att rensa bort om de tar över för mycket.


Allt ovan är nu visset och nedklippt i trädgården, men Såpnejlikan kommer att blomma om och sådana växter är alltid trevliga att ha.Vad som däremot nyss börjat, är ”Ryssarna” De där konstiga tomaterna jag hittade förra året. 

Jag har googlat mig galen för att se vad de egentligen heter, men nu har jag gett upp och kommer knalla iväg till första bästa plantskola och se om de möjligen kan veta...


De har fått stå ut med både stekande sol, som de gillar, men också skyfall och halv storm. De klarar sig dock galant där de står i sin pallkrage. Mkt Bra! 


En är skördad och om ett par dagar kommer flera stycken vara mogna. Det är en köttig, fast tomat som jag kan tänka lämpar sig väl till matlagning t ex


I morgon är det fredag och då är en hel arbetsvecka avklarad. Faktiskt är det pyttelite roligt att vara tillbaka och träffa kollegorna. Det är bara det där med att komma upp på morgonen som är så körigt. Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar