L

tisdag 30 september 2014

"Cause I´m leavin´ on a jetplane..."

Förra helgen när jag var uppe om i Buren, var det med hjärtat i halsgropen. Jag var tvungen att hitta mitt pass. Nu kunde jag se framför mig vart det låg, men frågan var om det gått ut? Visade sig att jag klarar mig på håret, för gällande sommarens slut,  är det helt klart ändrade planer.



Vad som i år förlänger sommaren fast jag nu bor i Buren, är en resa på 5 dagar, eftersom jag och Fiona  drar iväg till Mallis i morgon bitti.


Om mitt pass gått ut, hade jag alltså haft aningens bråttom att fixa nytt. Puh säger jag bara! Prognosen skiftar hela tiden, men jag bryr  mig inte, det ska bara bli så skönt att komma iväg lite...Min första solsemester utomlands på... ja 11 år faktiskt...



Vilka dagar vi skulle åka har varit bestämt länge, det krävs ju en viss logistisk planering för henne och även lite för mig med tanke på jobbsituationen, men vart vi skulle åka tog lite tid att komma fram till. Alla dessa val…. Nåväl. Jag har aldrig varit i Spanien överhuvudtaget och både Grekland och Frankrike, som länge var på tapeten, fick stå åt sidan, eftersom flygtiderna till Mallis är bättre. Beroende på förstås….Vi bör vara på Kastrup senast 04,30. Det är mycket tidigt. Så det är väl läge att försöka sova ganska snart. Klockan ringer 02,30. Inte min bästa tid precis….

Här ska vi bo i alla fall och jag tänker gå på diet alla 5 dagarna. Den kommer att bestå av Cava, Sangria och Tapas.


Datorn stannar hemma, så nu blir det ”radiotystnad” ett tag. Go´Kväll!


3 kommentarer:

  1. Ha det toppen du och Fiona. Hälsa henne.
    För många år sedan bodde jag på Mallorca i en liten lägenhet i gamla stan/Palma.
    Stor terass med utsikt mot katedralen.
    Var tillbaka för några år sedan...huset står kvar.
    Många härliga minnen har jag från Mallorca....en underbar ö.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så underbart! Ha en härlig semester, du och Fiona! Ni kommer ju att ha hur kul som helst :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Wow! Ha det bara superbäst och sola lite för mig också. :)
    kramkram!

    SvaraRadera