L

torsdag 25 september 2014

Fågelskådning

Det här med fåglar. Märkliga varelser egentligen om man funderar lite på dem. Vad tänker de liksom? Tänker de överhuvudtaget och i så fall på vad??

Familjen Svan t ex. Varför försöker de äta de småstenar lille O matade dem med i söndags. ”Nej, men man vet aldrig, det kan vara något ätbart denna gången” 



Och jag  som klättrade upp på muren och lade mig för att fota. ”Du frugan, tycker du vi ska börja ta betalt för att simma omkring här och visa upp oss? Så himla roligt är det väl ändå inte och inte ens en brödbit har hon med sig heller. Tur att hon är där uppe, annars hade jag fan bitit henne, jag är säker på att hon skulle snott en unge om hon kunnat!”


Ungarna, som ser alldeles vuxna men svart- vita ut … ”Du brorsan, vi dyker lite här, kan du försöka samarbeta lite nu och göra det exakt samtidigt som jag? Vi måste verkligen öva stenhårt nu om vi ska komma någon vart i konstsimmet till våren!!”



”men snälla…jag gör mig inte bra på närbilder, det är en riktig ”bad hair day” idag och du tar dessutom inte min bästa sida”


Eller måsarna. Får de inte tillräckligt med uppmärksamhet? ”Grabbar, lyssna! Kan ni nu sätta er på en rad och stirra meningslöst ut i luften, så kanske vi också kommer med på bild!”


” Hallå! Du kan inte fnatta dig nu! Vi har hennes uppmärksamhet, så sabba inte bilden nu, ok?”


Rödhaken sen, så underbart uppburrad och söt. ”Oj oj oj, här kommer hon. Bäst att inte låtsas om henne. Fast nu är hon jättenära…men jag är tuff, jag sitter kvar…eller…nä, bäst att ta skydd under en bil nu!”



Jag tycker iaf de är bäst på lite håll IRL och nära bara på bild. Svanar, Gäss och Måsar är opålitliga varelser som bits och skiter ned en om man inte passar sig! Go´Kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar