L

tisdag 23 september 2014

Fullspäckad Söndag

Med tanke på den sena timmen i lördags i kombination med rejäla mängder alkohol, mådde jag riktigt bra i söndags när klockan ringde. Märkligt det där, att tanken liksom inte föresvävar en att det kommer en ”nästa dag” när man festar…

Så halv 11 kom Pa och hämtade mig, jag var snabbt uppe om i Buren och sen åkte vi till Ön, där kusin P, som inte är min kusin, hennes Pa som däremot är min riktige kusin och lille O var på ingång. 


Efter kaffe och Ma´s hembakade godsaker, tog jag och P lille O med oss och gick en sväng. 


Lille O var på strålande humör och när vi sen fick se Familjen Svan (7 ungar) var lyckan total.





Efter riktigt god, klassisk söndagsmiddag, for vi alla ut till Paradiset och åt det som blev kvar av efterrätterna från lördagens tillställning. 


Mycket mat och kakor alltså, så vi gick allihop en runda upp till lekplatsen vid dansbanan, där O kunde härja loss, men han var verkligen mest intresserad av att hänga i armarna.

Jättetacksamt att fota honom i det nu fina vädret som jag faktiskt räknade med skulle komma. 



För visserligen regnade det på morgonen, men jag har ännu inte varit på en himmamatch utan blå himmel och sol. MFF spelade mot HIF i söndags också och jag hann bara vinka av gästerna, innan brorsdotter L+ pojkvän R kom. De fick äta upp det sista av Chokela´pajen innan vi gick bort till Stadion. 


Drygt 20 300 personer GULD- jublade när det äntligen blev 1-0 men vi han knappt jubla färdigt innan HIF kvitterade. Resultat: oavgjort och jag tycker nästan den största behållningen av matchen var kvällshimmeln. Eller för att uttrycka sig som R ”the sky looks epic”.
Han är ju Irländare och tja, det går inte att säga det bättre på Svenska. 



Ganska medioker match ur MFF- synpunkt alltså, men ett poäng blev det, vilket gör att försprånget till tabelltvåan nu är 6 poäng. Mkt Bra! HIF, som inte allts haft en bra säsong, var däremot väldigt nöjda med oavgjort..

Tisdag och det är om möjligt ännu mer på jobbet, samtidigt som jag på kvällarna/ nätterna packar ihop Paradiset, så jag är trött in i själen men jag kommer fixa det. För jag har roligheter att se fram emot nästa vecka, som jag nästan inte kan tro på allvar verkligen kommer hända… Go´Kväll

1 kommentar:

  1. Vilken härlig fest du hade med mycket gott!
    Spännande med roligheter!!
    Kram Titti

    SvaraRadera