L

måndag 22 september 2014

Lite Party- Party

En vecka har gått och det i 180, så då passade det ju fint med lite tillställning för några kollegor i lördags.

Det var helt uppenbarligen den sista riktigt varma dagen, så vi hade verkligen flyt och kunde ta välkomstdrink och snacks ute i solen. Mkt Bra!


Sen skickade jag iväg dem ut från Paradiset. Som jag brukar när jag får gäster.


Under tiden dukade jag fram förrätt på verandan. Räkor på surdegsbröd med Parmesanaioli och Åpplesallad.


Till huvudrätt, fläskfilé,med klyftpotatis och diverse tillbehör.


Sen hade jag gjort 2 efterrätter för säkerhets skull, eftersom jag inte  gjort någon av dem förut och en följdaktligen kunde misslyckas utan någon skada skedd, men de blev bra båda två. Kanske blev Pie- popsen lite torra, men de var fullt ätbara!



  


Sen spelade vi spel och umgicks på håll med festprissen, som också hade fest.


Och ingen fest utan fyrverkerier? Festprissens kompis har fyllt år och för att fira honom, smällde de ett par riktigt mäktiga raketer vid tolvslaget.


Vid 2- tiden drog mina gäster hemåt och vid 3- tiden kröp jag ned i sängen efter en riktigt bra dag!


Nu har det precis nyss blivit måndag och jag jag ska sova. Hur söndagen var med fotboll och finbesök får vi ta en annan dag. Go´Natt/ Go´morgon


1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera