L

onsdag 10 september 2014

Öland- part 3

Det låter naturligtvis märkligt, men jag ställde faktiskt klockan på 06,00 för att även på Söndagsmorgonen uppleva soluppgången. Lite får man offra, det händer trots allt mycket sällan att jag får se detta. 



Denna morgon var jag ute länge än på lördagen och hängde upp mig lite på spindelnät.




K och P ska vara i Kalmar några dagar nu denna veckan, så efter fruktost packades lite ihop, blommor vattnades och jag såg till att alla mina pinaler stuvades in i bilen, sen en snabb sista tur till reservatet igen. Otroligt jobbigt att åka därifrån denna gången… 


I Kalmar blev det lunch i form av god paj och sen tog jag och K en tur runt Kalmar Slott. Alla människor var sommarklädda, åt glass, picknickade i gräset och semesterkänslan var total.





I den anslutande parken ligger Kalmar Konsthall. Den skulle jag vilja besöka vid ett tillfälle. Ser ut att vara ett häftigt bygge.



Vi gick en runda här inne också. En lite gömd trädgård med fik och sommartid har de uppträdande och musikkvällar. Jättemysigt och betydligt större än vad det ser ut att vara utifrån. 




En runda i gamla staden och på torget, sen var det obönhörligen dags för mig att sätta mig på tåget och åka tillbaka till Metropolen. Jag hade verkligen gett mycket för att stanna, inte minst för att kanske kunna träffa Eva, som är sjuk och fick stanna hemma, men jag är glad och så tacksam att jag fick dessa 3 dagarna!




Nu är det redan onsdag och ja, jag jobbar mest. Det är inte roligt på en fläck just nu, så jag drömmer mig gärna tillbaka till de här fina dagarna! Go´Kväll



6 kommentarer:

  1. Tack för många fina Ölands-bilder....förstår du velat stanna kvar.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väldigt svårt att lämna denna gången, Kramar fina Titti

      Radera
  2. MEN ÅH, SÅ VACKERT!!! Underbara bilder som vanligt!! KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och ja, det är verkligen ett Paradis på riktigt! Kramar och hoppas dte är väl med dig

      Radera
  3. Vilken fotograf du är! Inspirerande :-)

    Stort Tack!
    /Marlene

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Marlene, där är väldigt vackert vid den här tiden på året :)

    SvaraRadera