L

torsdag 4 september 2014

Så var det dags igen....

Havet….Svårt att låta bli så fina kvällar som vi har nu. Brorsdotter L med pojkvän R kom ut till Paradiset och innan vi for till Småbåtshamnen grillade vi men det blev inte dokumenterat p g a vrålhunger hos oss alla.

Trots att vi hade koll på när solen går ned nuförtiden (vilket är alldeles för tidigt 19,57) och gav oss iväg i ganska god tid, fick vi springa den sista biten ut på piren. 


Sen hängde vi där en bra stund och tittade på de konstanta färgskriftningarna, planen som lyfte och landade på Kastrup, folk som fiskade och framförallt jag och L konstaterade att havet ändå är bäst.



Så rogivande och varmt, eftersom det var nästan helt stilla och havet värmde på något vis.  Som  vanligt nuförtiden, händer något med bilderna i bloggen och fullt så skarpa färger var det inte, men nästan!  Ja, jag fotade ju L och R också såklart, varför inte liksom, de är ju så fina!



Jag vet inte om jag någonsin haft så hög arbetsbelastning på jobbet som nu och det är just därför jag försöker ”göra något” ett par kvällar i veckan istället för att dödstrött inte göra något alls. Det blir ett andningshål på något vis. Visst bär det emot, särskilt i slutet på veckan och jag orkar/ vill inte alltid, men igår var det läge. Det har varit trädgårdering eller övertid flera kvällar  och jag ville komma ifrån lite. Då det finns ingen bättre plats för mig då än Havet..


Idag har jag klippt gräset och i stort sett packat klart. För det är även dags att ännu en gång åka till Öland och som jag längtat. Samma helg som förra året och det verkar bli i stort sett lika fint väder som då. Ja, så kollar jag fotbollen också såklart. Mkt Bra!

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder.
    Ha det så bra på Öland.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder! Du tar så vackra havsbilder!
    Klokt att försöka göra något speciellt på kvällarna istället för att bara "säcka ihop" i soffan. Det ger energi :-)
    Ha så kul på Öland!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder och ha det nu så skönt på Öland, hoppas att solen håller i sig. :)
    kramar

    SvaraRadera