L

lördag 27 september 2014

Tebacks till Buren


För mig är sommaren är slut först när jag flyttar till Buren, vilket jag gjorde igår. Det är så påtagligt när jag byter boende att det är över för detta året. På samma sätt börjar sommaren när jag flyttar ut runt Valborg, oavsett väder och temperatur.

Som vanligt en del packande och bärande, men jag är nu  någorlunda på plats.Såhär har jag hållit på i 10 år, men känslan när jag byter boende är alltid lika märklig, oavsett om det är till Paradiset eller Buren jag flyttar. Det tar helt enkelt lite tid att vänja sig, helst när det är dags för Buren. Känslan av instängdhet är alltid lika påtaglig och minsta solstråle får mig att längta ut.

Bra då att det var så fint idag att jag faktiskt gick hemifrån och ut till Ön efter att ha dammat, dammsugit torkat golv och skrubbat toan. För nej, inte heller denna hyresgäst hade städat efter sig.. Fattar inte det, jag hade varit extremt mycket mer noga än jag är i vanliga fall om jag bott ett tag hos någon annan. 



Sen gick vi på Loppis och liten shopsingrunda på Byn innan jag fortsatte göra i ordning hemma.

MFF möte Häcken hemma idag och matchen började 13.00. Återigen en strålande fin dag, som alltid vid himmamatcher och jag var helt inställd på att se den, när Mr T ringde och ville gå ned till havet.

Så det blev Gröna Räcket och det var alldeles ljuvligt. Och en himla aktivitet, precis som alla tänkte att den kanske var den sista riktigt fina helgen?




 Efter ett tag blev vi kaffesugna och helt oplanerat testade vi det relativt nya fiket på Ön. Smörrebröd och supergott kaffe.

Under tiden hade vi koll på matchen, som MFF vann med 4-1. Mkt Bra!


Sen fiffade jag hemma det sista och gjorde det lite mys, så nu finns det inga spår kvar av sommarens hyresgäst.


Från balkongen såg jag att det sannolikt var en fin solnedgång, men jag orkade inte gå ned till havet en tredje gång idag.


Någon måtta får det vara. Go´Kväll





2 kommentarer:

  1. Men vad är det för fel på folk?! Min moster flyttade precis in i en lägenhet som hon fick skrubba rent från golv till tak. Man har inte ens försökt städa. Och detta i en småhåla där dom bor kvar. Skulle skämmas ögonen ur mig! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Precis!! Och kram tebacks, min surf är slut, så jag kan inte insta men hoppas allt är bra! :)

    SvaraRadera