L

söndag 14 september 2014

Valdag och jag ligger på soffan....

...ty jag förhandsröstade i fredags av praktiska skäl. Mkt viktigt såklart, hur man nu än väljer att rösta.

Så det blir en rapport från Paradiset istället. Helgen har ägnats åt mycket trädgårdering, lite födelsedagsfirande igår och grillning idag. Så nu ligger jag alltså och zappar mellan ettan och fyran, samtidigt som jag önskar att jag var vid havet, för himmelen är extra magisk ikväll.

Finast i trädgården just nu är Kärleksörten. Snart blir den dock utklassad av Höstsilveraxen, som börjar blomma vilken dag som helst.


Syrenhortensian har visst fått för sig att blomma igen och det är ju märkligt att blommorna som är kritvita när de börjar slå ut...


..blir mörkt vinröda nästan innan de till slut vissnar.


De rosor som blommar om är Leonardo Da Vinci och ett par knoppar på New Dawn har också slagit ut. Mkt Bra!



Detta är de absolut sista Höstanemonerna. De som står i norr under köksfönstret


Andra omblommare är Aklejrutan och Blodnävan


Blodnävan, som snart ska grävas upp, delas, flyttas och även sättas tillbaka. Tacksam växt som täcker bra och växer väldigt snabbt.  Symaskinen har också varit framme äntligen, så att kuddfodralen jag fusknålat ihop nu är sydda ordentligt. En sammantaget bra helg alltså. Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Syrenhortensior är så fina! Fina bilder som vanligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också en kärleksört som står i en stor kruka. Undrar om den klarar sig där i vinter om jag måste sätta den i jord alternativt sätta in den fast jag har ingen plats att ha den där det är lagom varmt och ljus. Hum... Vet du? Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan säkerligen låta Kärleksörten stå kvar i krukan över vintern, de är tåliga och jag tror de har det bättre ute än inne faktiskt. Kram

      Radera
  3. Visst är de och de står ju väldigt länge också. Tack Linda, du är fräsig värre i din frilla ;) kram

    SvaraRadera