L

torsdag 16 oktober 2014

Biodags

Senast jag var på bio var i slutet på Mars.
Det skulle kännas mycket konstigt för mig att gå på bio på sommaren, det är helt enkelt en höst/ vinteraktivitet. Dessutom var utbudet på bio bedrövligt i somras, så ingen förlust på något vis.
”Gone Girl” i Tisdags alltså och den var verkligen sevärd. 


Både trailers och filmrecensenter har varit sparsamma med att avslöja intrigen och det är förståeligt. Jag kan inte heller göra det, det förstör nöjet för eventuella biobesökare, men, som titeln antyder, handlar den om ett försvinnande. Nick (Ben Affleck) och Amy (Rosamund Pike) är det Perfekta paret med det i N Y, Perfekta boendet. De har Perfekta jobb och vänner, men av en rad olika anledningar tvingas de flytta och en dag försvinner Amy plötsligt. Den stora frågan är naturligtvis vad som hänt? Det finns en rad bättre skådisar än  Affleck, men Nick gestaltar han väldigt bra.  Rosamund Pike däremot, vilket totalt perfekt casting till rollen! Tror inte jag sett henne förut och det är naturligtvis en stor fördel.



Filmen är baserad på Gillian Flynn´s bästsäljare med samma namn och hon har också skrivit filmmanuset. 2,25 minuter förflöt otroligt snabbt och det var dessutom härligt knäpptyst i salongen. Ingen hade läskig parfym på sig och ingen rörde sig faktiskt ur fläcken. Mkt Bra!

Har ni sett den och vad tyckte ni isf? Om inte, spring och se! Film är bäst på Bio. 4 starka Flipfloppor.


Nu har det regnat konstant i 3 dagar känns det som och det verkar inte vara slut på gråvädret än, så idag kunde jag inte hålla mig utan det var det dags för en liten ”treat” när jag kom hem. Såhär ser den ut


 Go´Kväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar