L

måndag 20 oktober 2014

Det blev ju bra till slut ändå..

Minsann gjorde regnet tillfällig paus i lördags och jag hade t o m solglasögon när jag och Mr T på det något udda klockslaget 13,00 äntrade Swedbank Arena för att se MFF spöa Elfsborg. Nu gick ju inte det som planerat, eftersom Elfsborg vann med 2-1. ”Supermackan” gjorde dock 1-0 efter 22 sekunder, så en liten stund var jag glad och nöjd.


Matchen inleddes f ö med en tyst minut för BP´s lagkapten, som omkom efter en hastigt utvecklad cancer. Har aldrig varit där när det varit så knäpptyst.

Guldet är ju redan ”himma”, så även för damerna, som i halvlek kom in och hyllades. Den 2/11 blir det ytterligare festligheter på Stortorget i Metropolen i vanlig ordning.


Humöret var väl inte på topp hos någon av oss efter matchen, men fysiskt arbete gör underverk, så vi gick till Paradiset. Lika bra att röja lite när det är ok väder och helg. 


Pilen klipptes/ sågades ned, så nu gör det skäl för sitt namn igen (Skallepär), jag flyttade också en pallkrage så att Vitlöken kunde komma ned i jorden, klippte ned hallonen, plockade de sista tomaterna, rensade det värsta ogräset och sammanlagt körde vi en 8-9 rundor till containern. Mkt Bra!



Det var tungt och kladdigt att gräva, men bonus för det arbetet var att jag hittade potatis nog till en middag. Det är inte alltid alla följer med upp vid skörd och här hade jag missat ett helt stånd tydligen. Slutligen sattes utemöblerna in och när det började skymma, gjorde sig hungern påmind.
Ingen var sugen på att laga mat och jag ville inte äta ”snabbmat”, så det blev väldigt god Lax på IKEA. Det tar max 7 minuter att köra dit från Paradiset. Udda att äta där en lördagskväll, men helt ok och så fick jag se lite av JULEN också.


I går vaknade jag till regn och det var ihållande tills 17,30- tiden. Utflykt med Ma och Pa stod på programmet. ”Flärd & Hantverksmässa” i Alnarp. Helt ok trevligt faktiskt. Vi lämnade in paraplyerna, fikade där och lite shopsing blev det också. 



Med betoning på lite, jag köpte en pumpa a´ 5 riksdaler och fick en på köpet, då den var lite, lite stött på ena sidan. Den ena hamnade på balkongen och den andra, som är förvillande lik ett päron, mellan Orkidéerna i fönstret.

På kvällen blev det supergod Oxfilé med tillbehör och sen såg jag ”Allt för Sverige”. Det tog max 2 minuter innan jag satt där och snyftade. Skit samma att det är tillrättalagt, det är välproducerat och mycket rörande. 


Nu är veckans första arbetsdag förbi och det i en rasande fart. Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar