L

lördag 11 oktober 2014

Härliga Lördag

Det känns konstigt i Buren fortfarande. Precis som jag inte riktigt bor där. Antagligen för att jag åkte iväg bara ett par dagar efter jag flyttat dit. Allt är uppackat, jag har blommor i fönster och på borden, men det känns ändå som att jag på något vis väntar på något. Oklart vad bara…


Jag har också fixat en liten matta och en Cyklamen till balkongen och genast ser den mer hemtrevlig ut. Det är milt och fint ute, så jag räknar med att blomman ska hålla relativt länge.


Planen var lite seriöst trädgårderande idag, men besök i stallet lockade mer. Brorsdotter T hade hoppning och det måste naturligtvis inspekteras.
  


Det är rogivande att gå omkring där och klappa på mjuka mular. Lite som att trädgårdera, fast på ett annat sätt. Gemensamt för båda ställen är dock att tankar på jobb och annat ”störande” är som bortblåsta. Mkt Bra!


Sen var ju andra delar av familjen också där, vilket såklart är kul.


Det var ju helt ljuvligt väder idag och efter fika hos brorsan & Co, körde vi till stugan och åt urgoda Smörrebörd vi hämtat på Mobilia. Mkt Bra! Sen en promenad där i området och så tömde jag frysen där och stängde av den. Jag hoppas på trädgårdering i morgon istället.  


Ikväll blir det soffläge med säsongspremiär av Downton Abbey. Som jag längtat! Go´Kväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar