L

tisdag 7 oktober 2014

Mallis part I


När jag och Fiona i Onsdags anlänt till Mallis, checkat in här..


...kollat utsikten från balkongen…


..och slutligen satt oss på en restaurang och beställt en rätt sunkig macka med pommes vid sidan av, hade vi inte ätit eller för den delen druckit något sen runt 5 på morgonen, då vi åt frulle på Kastrup. Jag vet i alla fall med säkerhet att jag inte gjort det och jag tror inte Fiona heller fått något i sig. Så den rätt sunkiga mackan, smakade förhållandevis bra. Helst ihop med den halvkanna Sangria vi beställde till. Sangrian var så god att varsitt glas till nog inte skulle skada och det gjorde det väl inte heller, förutom att vi blev något omdömeslösa, för sen gjorde vi alla nybörjarfel man kan.  



Drack inget vatten, somnade i solen vid poolen, smorde inte in oss och jag var totalt förvirrad när jag vaknade till igen. Men efter en halv liter vatten, blev det bra. Inga brännskador eller andra synbara men i alla fall. Märkligt dock, det är ju knappast första gången någon av oss är utomlands och vissa grundläggande regler borde man kommit ihåg..


Jag klädde mig senare för match och hade även halsduk med till Fiona att låna, men det var liksom inte precis väder för det p g a varmt, så den stannade på rummet när vi begav oss ut på Byn.



Middagen på kvällen var inte heller den någon höjdare, trots att den stod rekommenderad i en guide vi hade med oss, men tack vare att vi gick dit, fick vi nys om en Norsk bar i Magaluf, som skulle visa MFF- Olympiakos. Det visades visserligen fotboll på i stort sett alla restauranger, men då endast engelska matcher p g a kryllande av engelskmän, så vi gick till den Norska och såg andra halvlek.  


Behöver jag säga att jag var i sjunde himmeln? På semester, vinst i fotbollen, lovely sällskap och härligt väder!!! Ma och Pa åkte på Oktoberfest i dagarna 3 i morse och jag skjutsade dem. Låter väldigt kul, jag såg programmet. Idag är det riktigt höstväder här med blåst och skurar, så jag tänker väldigt gärna tillbaka på förra veckan.. Go´Kväll






3 kommentarer:

  1. Var ni i Palmanova? Jag blir ju så nyfiken på var ni bodde, var ni åt. Fastän jag varit där förr tycker jag alltid att tips eller undvik är intressant!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Yep, Palma Nova, Ca´Saboneras tror jag det hette. My Tapas och en del vid det stråket åt vi gott vid, är du påväg dit?? Kramar

      Radera
  2. My tapas var vi på förra året när det var nytt. Jättegoda och prisvärda tapas, fullt alltid. I år hade de bytt ägare, tagit bort en massa tapas från menyn och blivit dyrare, få gäster.
    Himmelskt god pizza blev det en kväll där på hörnan.
    Inte på väg, men tror nog det blir en tur dit mot sommaren. Eller weekend till våren.
    Kramar

    SvaraRadera