L

onsdag 8 oktober 2014

Mallis part II

Vem är Mark Hilton? Ja, vi fick aldrig veta, fast han var inbokad i vår lägenhet. Tänkte kanske han skulle städa och bädda eller så när vi var iväg, men icke! Lite festligt var det iaf...


Torsdagen inleddes med strålande solsken och det blev underbara timmar på stranden.


Helt ljuvligt i vattnet. Och salt. Jag har ju badat mycket i år, men inte är vattnet så salt här hemma!



Efter lite dusch och Cava på balkongen, satte vi oss på bussen in till Palma. Visserligen väntade vi på fel sida gatan, men tillslut kom vi dit på någon vänster i alla fall


Himla mysig stad måste jag säga och en hel del roliga affärer också, men när det var middagsdags hade jag shopsat exakt ingenting.  


Så fick vi då änterligen Tapas och goda var de allihop. Ja, utom möjligen Calamares då, men det hade vi inte beställt heller, det blev lite si och så med vår beställning där…. 






Ett glas vin på ett mysigt bokcafé i en supercharmig gränd senare, tog vi bussen tillbaka till Palma Nova.



Torsdagen var därmed över och jag konstaterar att Palma skulle jag gärna återvända till. Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar