L

fredag 10 oktober 2014

Mallis part IIII

På lördagen startade vi något tidigare. Det är inte lätt när två morgontrötta ska iväg, men vi var på stranden redan runt 10- tiden och det var precis lika härligt som de andra dagarna. 



Lunchen smakade också bra. Nu när vi hittat stråket där det var bäst att äta var det inga problem att hitta god mat. Det var i ärlighetens namn lite si och så med lunchen vissa dagar då det blev mest Sangria och frukt..



Lite Cava på balkongen är ju aldrig fel, inte heller på lördagen faktiskt och trevligt undertiden vi fiffade till oss lite.


Kvällen ägnades åt studiebesök i Magaluf. Jag ville se ”eländet” och fast det rent generellt var lite folk överallt, kan jag mycket väl tänka mig hur det är under högsäsong. Men fräckt på något vis, det tyckte jag allt.



Där blev det också höst otippad shopsing av strandväska. Visserligen letade jag lite till och från varje dag, men hittade ingen helt perfekt. Märkligt då att den fanns i Magaluf. 


Längs stranden där hittade vi också flera restauranger som såg mysiga ut och fastnade tillslut för Ibizza. Där åt vi pizza och drack en god Rioja till det. 




Det var en fin kväll och minsann hittade vi hem utan missöde denna natt också, fast vi var lite runda under fötterna...



På söndagen var vi uppe innan solen och så for vi iväg hemåt till Sverige vid 10- tiden. Det var väl bra det att vi hade ett tidigt flyg, eftersom vårt hotell stängde för säsongen vid lunchtid. 


Jag är bara så nöjd förutom att ett par dagar till naturligtvis inte hade gjort ont någonstans. Däremot skulle jag tvärvägra att åka just dit under högsäsong.


 Förresten doppade jag inte ens stortån i poolen, fast den var himla fin. Det blev liksom inte av och om jag har möjlighet att välja mellan pool och hav, är det ingen tvekan för min del


. Nu är det redan fredag igen och helgen kommer att spenderas med trädgårderande på hög nivå är det tänkt. Paradiset är hyfsat eftersatt just nu.  Go´kväll

1 kommentar:

  1. Tack för många fina Mallis-bilder......senast jag var där i augusti 2009 var det olidligt varmt.
    Bodde i Puerto de Soller, tidigare år i själva Soller.
    Verkligen en fin del av ön, hyrde bil, rekommenderas.
    2008 bodde vi bl.a två nätter i Arenal...oh my good vilket ställe....ville bara fly....."Schinkenstrasse" fullt med fulla tyskar!!
    Kram Titti

    SvaraRadera