L

söndag 12 oktober 2014

Matlådefix

Natten till fredag satte jag in en Pulled Pork i ugnen innan sängdags och idag har jag gjort Gazpacho. En kollega pratade sig så varm om receptet att jag var tvungen att testa.


Inga märkvärdiga ingredienser alls och ändå blev det ljuvligt gott. Så himla lätt också ju. Bara att mixa allt och sila.
”pastan” som blev över i silen, ska jag använda som bas till köttfärssås. 


Jag värmde på soppan, i med en klick Creme Fraiche, finhackad gul Paprika och så lite citronolja och citronpeppar.


Klar fördel med Buren, att det är lättare att fixa många matlådor och laga mat överhuvudtaget. Sen var det väl inte superkul att fixa med Pulled Pork innan jobbet i fredags morse, men så smidigt att ”laga mat” när man ändå sover.


Dagen började med ösregn, men sen blev det nästan lika fint som igår och därför blev det en snabb tur till Paradiset för att kolla kyl/frys och visst är det lite kvar som blommar. Astern, så fin och rikblommande, men jag vet bara inte hur jag ska göra för att få de att stå inomhus, de vissnar ihop direkt när man tar in dem.



Balkongdörren har stått öppen hela dagen och när jag kom hem, luktade det omisskännligt gott. Någon grillade nere på gården. Vilken otrolig sommarkänsla mitt i alltihop med nästan T- shirtväder och grilldoft.  Nu är det snart fotboll igen och det hade ju varit topp om "Den Långe" kom in en liten stund i alla fall. go´Kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar