L

söndag 26 oktober 2014

Riktig fest

Så härligt med sovmorgon idag. Särskilt som det blev ganska sent igår, då den riktiga festen för brorsdotter T ägde rum. Finisen, 12 år och klok som en bok!


Hon har fått sitt rum omgjort och av mig fick hon en ljusslinga med bollar. Likadan som jag har enligt önskemål.


Det blev aldrig ljust igår kändes det som, så lite skumpa och sen en höstgryta med kantareller var väldigt värmande och gott.


Bordet var lite Halloweendukat. Fint!



Tårtorna var superfina och gav mig genast idéer om bakverk. En fylld med päronmousse och en med jordgubbsmousse. Mkt Bra!



Ganska högljutt emellanåt som vanligt. Det blir lätt så med 22 personer, men lille C tittade på en film på mobilen och drömde om pappas gräsklippare och jag och lilla M läste saga och hade ett långt resonemang om tomten. Hon är 2,5 nu och har mycket tankar hon vill dela med sig av.


Idag var det något bättre väder och jag följde med Ma och Pa till IKEA för att köpa julgran. Inte en dag för tidigt! Jag vet inte vilken i ordningen det är som de shopsar och oftast slutar det ändå med att de lämnar tillbaka den och köper en riktig. De sätter alltså inte upp den nu om någon trodde det, men julen kan man aldrig planera för tidigt! Go kväll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar