L

onsdag 12 november 2014

Finheter

I förra veckan ett hämtade jag paket. Innehållande något jag velat ha ett par år, men aldrig varit snabb nog att kunna köpa, förrän nu.
Jag öppnade emellertid inte paketet förrän i helgen, eftersom det var så himla, himla fint och passade att bara ha liggande på en av stolarna runt matbordet.
 Men paket är ju till för att öppnas och innehållet var som sagt efterlängtat.


Frankie Daily Journal. Är den inte urtjusig? Jag är så himla glad för den och då jag inte för mitt liv kan förmå mig att använda kalendern i telefonen till vad det nu är jag måste komma ihåg/ska göra. Tanken är att jag först och främst ska skriva in exakt ALLA födelsedagar i den. Blir nog ett och annat telefonsamtal med Ma för att jag ska få en komplett lista. Sen ska små minnesanteckningar också få plats. Innan jag startade bloggen, skrev jag ju dagbok från och till, så det ska nog bli bra med den saken.



Paketet innehåll även den här fina vimpeln som jag också velat ha ett tag. Just i den här färgskalan har den varit slut, men nu hade jag flyt.
Med tanke på att jag samlar ihop kass efter kass med saker som ska till loppis/ skänkas bort, för att det stressar mig med mycket ”saker” kan det tyckas märkligt att jag köper nytt, men jag följer fortfarande regel NR 1 att ingenting köps (förutom ljus) om jag inte vet vart jag ska ha det och var vimpeln Skulle hänga, har jag vetat länge.


Nu är det motljus och syns inte så bra, men gardinen är mörkbrun och inte grå som den ser ut att vara. Och vimpeln blev precis så bra där som jag hoppats på. Mkt nöjd alltså.


Mkt nöjd även med de är urfina juletiketterna. De är nästan så fina att jag inte kan använda dem, haha…. De låg inte i paketet, utan shopsades på stan i fredags.


Idag är det redan Onsdag och snart helg igen. Tiden rusar verkligen nu! Go´Kväll

6 kommentarer:

  1. Bra köp.....jag har en speciell födelsedagskalender, ärvd från mamma....eller var det moster?
    Men var är den?
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl det, men denna tror jag nog jag kan hålla reda på! Kram

      Radera
  2. Hurra för kalendern! Har kikat på den hur länge som helst och skulle gärna smygtitta på din. :-) Det skulle vara lätt att shoppa loss ordentligt på Mokkasin. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, där finns mycket fint! Kram

      Radera
  3. Åh så fina juletiketter, helt underbara. Har också frankie journal, det är nästan finare denna än förra årets:-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag föll direkt för dem! Systrarna Grene hittar du dem på, Kram

      Radera