L

söndag 30 november 2014

Julefredag

I Fredags var vi några stycken på jobb, som tänkte vi kunde för- fira första advent med lite himmagjorda godsaker. Jisses så gott och vilken tur att vi inte kör detta varje fredag!


Pralinerna som C gjort, var fyllda med salt kolakräm och snöbollarna med DDL. 


Det som var lite tråkigt då, var att jag och Mr T traditiomsenligt, sen åt julbordet på IKEA.
för mycket gott på en dag liksom..


Nyheterna för i år var "Kullados". Både i en sill och som nedan, i färskost. Det är alltså Calvados, något jag inte hade någon som helst aning om. Det var dock en riktig höjdare, både i sillen och osten.


Desserten ja. tog både Ostkaka och gröt. Med mycket grädde och sylt. Sen var vi minst sagt mätta och belåtna. Jag var dock mest belåten över att jag inte åt så jag sprack, utan slutade när jag faktiskt var mätt. Men. Det sirapsstekta fläsket hade jag kunnat äta en tallrik till av!


Idag tänker vi första ljuset och jag återkommer kanske senare. Nu är det hög tid att dra sig ned på Byn för julemarknad och skyltsöndag. Go´Eftermiddag

1 kommentar:

  1. Guuuuud vad gott! :) Sitter här och drömmer mig bort till ikea och undrar om jag inte kan få dit mina arbetskamrater någon kväll?
    Kramar och vi höres snart!
    <3

    SvaraRadera