L

söndag 30 november 2014

Julemarknad & Advent

Lagom till idag, första advent, slog min röda Amaryllis ut med 5 klockor. Fuskade även lite och tände datumljuset i morse. Så långt ned till ettan ändå ju...


Ja, så tände jag första ljuset. Ett par år sedan jag använde siffrorna, det är ju inte så att man liksom gör fel, men det är ju rätt fint ändå.


Fatet tejpade jag med favorittejpen just nu..


Satte den även på de gamla ljusglasen från Ikea, där vita hyacinter och mossa står.


Sen blev paketkalendrarna överlämnade och i bakgrunden skymtar mitt superlätta pyssel, som redan blivit en favorit!


Hur fint? Letar dock efter en annan bil. En enfärgad lite mer gammaldags hade inte skadat, men denna får duga än så länge.


väninna M anlände och såhär fint väder var det när vi begav oss ned på Byn för julmarknaden.


Men skenet kan bedra. Isande vindar och bara 3 plusgrader var det, men solen sken alltså och utanför var och varannan affär serverades glögg, så ett par timmar blev det.


Hemma igen, tog jag ned mina adventsstjärnor p g a fönsterputsare som kommer i morgon. Efter jobb ska jag ned i källaren och hämta min kära gamla Polack till gran, så snart är buren helt julredo! go´kväll

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder och så fint väder det var igår? Fast kallt, brrrr. Fråga på föregående mumsfrestelse: Vad är DDL? Dumledumlelingon?
    Eller vad?
    kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, jisses som vinden bet, men solen sken i alla fall och jag åt underbar lammkorv ute. DDL= Dulce De Leche. Kramen

    SvaraRadera