L

måndag 17 november 2014

Juletid

Det började med att jag fick syn på en potentiell juleklapp till Mr T som jag ville ”göra något kul av”  och sen spårade det ur lite kan man väl säga, så nu håller jag på med paketkalendrar. I plural alltså. Himla kul.

Paketinnehåll shopsades, beställdes och tillverkades rätt snabbt ändå och jag var väldigt nöjd och belåten med att jag var ute i så god tid med detta. Ett tag. 


Förra veckan kom jag sen på att paketen faktiskt måste vara klara till den siste November och det tar lite längre tid än vad man kan tro att slå in 48 paket, så när jag kommer hem om kvällarna nu är jag inte sysslolös precis och det är väl bra antar jag. Roligt är det i alla fall. Siffrorna har jag köpt hos ”terapeuten”, dvs Panduro. Papper bl a på Lagerhaus och snöre på bl a Granit.


Efter några paket,  kom jag på att det hade varit ännu roligare att bara skriva ”koder” på paketen  och sen varje morgon skicka ett sms med dagens kod , så att mottagarna i förväg inte visste vilket paket som väntade. Tja, ett annat år kanske, nu är det för sent….


Helgen gick annars för snabbt. Som vanligt. Det är verkligen skitväder här nu, blåst och inte en solstråle så långt ögat når, men en tur till havet kunde jag gå i lördags i alla fall. Igår var det värre. Halv storm och regn på tvären, men humöret gick genast upp på eftermiddagen p g a första Amaryllisen köpt. Därmed är det första juliga nu är framme i Buren. 


Sen fick jag oväntat besök en stund också. Lite som Gevalia- reklamen. Mkt Bra! Ma´s Revben senare på kvällen och helgen summeras som på det hela taget ganska ok. 

8 kommentarer:

  1. Vilka härliga paket.....kul för de som får kalendrarna.
    Jag spårar ur med att tillverka olika julklappar på Ica Foto....
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inte dumt det heller. Gör sen många år tillbaka alltid fotokalendrar till ma och pa. De vill alltid ha 2 st. Kram och det är kul som 17 med kalendrarna

      Radera
  2. Vad mysigt du har det! Och så många paket gör ju inte julstämningen mindre. Själv har jag inte shopsat ett enda än, men jag har en plan..... :) :)
    kramar och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att ha en plan. Roligt också :) Kram och fin kväll du med

      Radera
  3. Vilka underbart fina paket. Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, jag är nöjd än så länge.. Kram

      Radera
  4. Med gud vilken snäll vän du är. Låter som en dröm att få en sådan gåva. Han måste vara nått speciellt. ;) Kramis

    SvaraRadera
  5. hahha, ja det är han väl på sätt och vis. Men i år tyckte jag han kunde få en och så kom jag på en till som också ska få en. risken är nog inte så stor, men jag vågar inte skriva här vem som ska få den. Kramen

    SvaraRadera