L

fredag 14 november 2014

Lättbakat

Det känns lite som eventuella läsare mest hänger på Insta och FB nuförtiden, men jag läser fortfarande många bloggar. T ex Denna. Där hittade jag detta recept som jag testade förra fredagen. Smart ju att bara röra ihop på kvällen, låta stå över natten…


… och sen på morgonen därpå bara baka ut och ha varmt bröd på allt som allt ca 20 minuter.
Frulle på vardagarna är ett nödvändigt ont för mig och består i stort sett alltid av yoghurt, müsli och frukt/ bär som jag tar med mig och äter på jobb. På helgerna kan jag däremot tycka att det är helt ok att i lugn och ro äta något annat.



Jag blev nöjd faktiskt för att vara första försöket. Nästa gång tänker jag dock göra dem lite kortare och tjockare om jag ska äta dem som mackor.

Det blev dubbel sats också, eftersom jag inte upplevde att degen blev så kladdig som receptet beskriver. På fredagskvällarna är jag väl inte som allra piggast och trodde ett tag att jag kanske missat en dl vatten eller så, men båda degar blev precis likadana.


Då Mr T  hjälpte mig i Paradiset på lördagen, fick han 2 med sig hem. 2 gick jag ned med till Ma och Pa, så fick jag en bra promenad på köpet och 2 behöll jag själv. Dagen efter, var de ganska torra, men jag stoppade den i brödrosten en stund och då var det som nytt. 


Nu är det fredag igen, så jag kör en repris. Rekomenderas alltså! Go´Kväll

5 kommentarer:

  1. Åhh detta måste jag testa någon gång. När det väl är tidigt morgon (ja Ebbe vaknar ju typ 6 oavsett veckodag) är det så lätt att skita i att göra nått kul men är det förberett på kvällen så måste det ju göras. I alla fall en dag i veckan är det ju trevligt med något annat än yoghurt. Hade velat testa redan i kväll men vi ha ingen jäst hemma ju. Buhu! Kramis fining

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superduper lätt och snabbt. Härligt med varm, frasig baguette på lördagen också, det bör du kunna få en stund över till, för det går verkligen snabbt att göra dem. Kram till er alla

      Radera
  2. Ja det blir mycket Fb o Insta men jag läser en hel del (jul-)bloggar och absolut din. Du tar ju så himla bra bilder! Och vi delar många intressen.

    Tack för att du fortsätter! :-)

    Marlene, Hälsingland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är snäll och jag fortsätter absolut. Inte minst för min egen skull faktiskt. Flippis343 på insta, men inte jätteaktiv där. Kram

      Radera
  3. Jummy ju. Det ska jag prova så tack för tipset.
    kram

    SvaraRadera