L

torsdag 20 november 2014

Party- Party = Dåliga Mobilbilder

I måndags kom lite belöning för allt hårt arbete som bl a det nya faktureringssytemet har fört med sig. Vår högste chef kom ned från Stockholm och efter en dag med diverse möten, tog han ut oss 6 som har i stort sett samma tjänst, på lite party- party.


Otroligt roligt. I ärlighetens namn, blev det mer dricka än mat, men känslan av att sen gå till bussen och känna sig lite halvlurig, var helt underbar. Särskilt som det var måndag.


Tisdagskvällen blev följaktligen en lugn historia, men sen igår var det dags igen. Den här älskade ungen fyllde 2 år.


Han är så himla redig och pratar en hel de nu. När paketen öppnats och maten dukats ut, var det dags för tårtorna.  24 personer kräver 2 tårtor, som mamma E bakat med den äran. Fulla av sommar var de.


Väldigt roligt att se C så  skeptisk när första tårtan med ljus bars fram till honom och sen glädjen vid andra tårtan, när han fattat att ljusen ska blåsas ut.


Storasyster M delade ut pussar och kramar till alla, men mest till de 2 småkusinerna. Sån´t blir man trött av och när hon satt tryggt på mosters axlar, var det dags for oss att fara hemåt igen. En del av de som var där, har jag inte träffat på 8 månader då vi firade storasyster M. Helt otroligt, det kändes som igår. Tiden rusar…


Helgen är nära igen och jag hoppas på Julmarknad i samband med besök hos faster, mycket glögg, mycket sömn men framförallt hoppas jag på inomhusvärme. Helst innan helgen.

Det har nämligen blivit något knas i Buren, vilket innebär att elementen i kök och sovrum är exakt iskalla. Varken jag, Pa eller vaktmästaren kan reda ut det, så jag väntar otåligt på att ”Röris” ska ringa.  Jag har värmefläkten ”Björn” igång hela dagarna på jobbet och funderar nu på att bära hem honom, för som den fryskylling jag är, behöver jag mössa på mig i Buren nu så kallt är där och jag tänder så många ljus jag bara kan för att få upp värmen.  Go´Kväll


4 kommentarer:

  1. Vilka mysiga kvällar du har haft! Och bilderna är underbara även om det är mobilbilder. Så himla söt han är, den lille tvååringen :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja man vill äta upp honom lite på något vis...fniss.. Kram och trevlig helg!

      Radera
  2. Åh vad härligt med måndagsparty! Och ni är så galet många i familjen. Jag kan liksom inte hålla reda på alla.:)
    Kramar och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu var C och M´s mostrar och morbröder med. De har också börjat yngla av sig, så fullt hus som vanligt :) De träffar jag i stort sett bara när barnen fyller år, så extra roligt! Kramen

      Radera