L

söndag 2 november 2014

Rapport från Paradiset

Till skillnad från igår, var det ljuvligt fint väder idag och solen sken en hel del. Så jag, Ma och Pa for ut till Paradiset och möttes av att lönnens blad skiftat till knallrött och som synes, fallit till marken, de allra flesta.



En gul Vallmo blommade också. Det är väldigt milt, 15 grader hade vi idag, så det är väl inte så konstigt att växtena blir förvirrade..


Rosor som blommar ser man lite här och var. Hos mig är Leonardo Da Vinci och New Dawn seglivade och har ett par blommor var fortfarande.



Strörsta anledningen till att vi åkte ut var dock för att sätta för fönstren, så nu är det stängt på allvar. Igår stängdes dessutom vattnet av, så även om termometern inte visar det, är det vinter nu.


Vad som förvånade mig mycket är det höga gräset som står bakom Pilen. Det har helt plötsligt fått för sig att blomma! Så himla fint. Jag kan inte minnas att det blommat förut och då stod det ändå där när jag köpte Paradiset...


För fint att inte njutas av, så jag tog några vippor med mig hem. Passar helt fint till Kärleksörten, som f ö stått sen jag flyttade hem sista helgen i September. Mkt Bra!


Ja, sen for vi till Buren och åt lunch. För förutom adventsljuset, köpte jag häromdagen något annat jag var sugen på att testa, men det får jag visa en annan dag. Go´Kväll

6 kommentarer:

  1. Ååååå jag vill också ha ett Paradis 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja,det är väl inte helt omöjligt? Förstått att det föresvävar dig emellanåt att ha en plätt av ngt slag, Kram till er båda

      Radera
  2. Så fint med lönnlöven och jag ångrar så att jag inte kommit ut mera i dag än det blev. Kalas med tårta i stället.
    Tomtefudge? Så otroligt sött.
    kramkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är vacker när den "brinner" men missade det nästan i år. Kalas är aldrig fel! :) Kramen

      Radera
  3. Vackra bilder! Saknar min stuga när jag ser detta. Vattnet stängdes av i mitten på oktober där. Kolonistugelivet är underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det och vilken fin blogg du har!! Kikat lite som hastigast, men återkommer

      Radera