L

lördag 1 november 2014

Så kunde jag inte hålla mig längre....

Veckan som gick, var som nedan ungefär. Matlådor, fotboll på TV p g a inget sällskap till matchen, tvätt och jobb.


Igår härlig AW på Monster i Västra Hamnen och i torsdags var det shopsingkväll på Triangeln.
Det var där det hände! Jag kunde inte stå emot Julen när jag hittade detta ljuset...


..så nu har väl julen mig i sitt grepp. Rent allmänt, verkar många redan känna julkänslor och det blir säkert "värre" när Halloween- prylarna är borta från butikshyllorna också. Mkt Bra!  Igår kikade jag runt hos Louise och med en relativt oplanerad helg framför mig, tänkte jag att det är lika bra att provbaka lite julgodis.


Nu är det inte så mycket bakning, mer röra runt i grytan och sen ha tålamod.


Tomteskum är ju gott i sig och då måste ju Fudge vara minst lika gott? Jag klippte dem på hälften ned i grytan, men rekomenderar mindre bitar , så smälter de snabbare. Det saknas en, jag var bara tvungen att stoppa en i munnen först.


Jag strösslade lite när jag hällt upp den i formen och sen gjorde jag misstaget att försöka skära den i bitar innan den var tillräckligt stelnad, men annars gick det bra.


Smaken är det inte heller något fel på. Faktiskt inte så fruktansvärt sött som jag förväntade mig. Rekomenderas alltså!


Jag är i det läget nu att jag måste hålla mig sysselsatt. Vardagarna går bra, det är så mycket på jobb ändå, men helgerna är det svårare, så varför inte baka och laga mat då? go´Kväll



1 kommentar:

  1. Mmmmm gott skumtomtefudge brukar jag också tillverka!
    Kram Titti

    SvaraRadera