L

måndag 10 november 2014

Vårkänsla

Rent meterologiskt, har vi inte ens höst här i skåne och det ser man inte minst på de självsådda Penseérna Pa har i sina lådor utanpå huset. Ma hittade skylten förra veckan och fast jag nästan aldrig gillar ord på väggar, skyltar, hela Carpediem- skiten och allt vad visdomsord heter, tyckte jag verkligen denna var perfekt där den står. särskilt tycker jag om att det är i bestämd form. Det låter mycket bättre av någon anledning, ett konstaterande liksom. Ett ord bara....



Innan jag kom till Ön i Lördags, bakade jag emellertid Baguetter och sen var jag och Mr T i Paradiset för lite seriöst trädgårderande. Den röda lönnen har nu inga blad alls kvar, men på en av mina adra brinner de liksom nu. 




Först av allt, klippte jag gräset. Det var bara lite fuktigt, så det gick hur bra som helst. under tiden gav Mr T sig på Skruvpilen vid förrådet och jag skalade hängsälgen vid grinden när gräset var klippt.
Sen tog jag några grenar på Tamarisken också och 6 vagnar senare, var vi rejält fikasugna. Det var då vi for ut till Ön.




Mr T for hem till sitt och jag tog bilen med Ma och for till Mobilia för att förhoppningsvis finna en någorlunda ok Amaryllis till Pa i morgon. Envisa läsare vet att Pa alltid får en Amaryllis på fars dag och normalt sett brukar det gå bra, men både förra året och i år har det varit stora problem med att hitta fina. Precis som om de inte riktigt kommit ut i affärerna än. I alla fall inga som duger...

Men på 5:e försöket gillt hittade jag en som är helt Ok fin. Dessutom i snygg kruka och lagom utsmyckad. Mkt Bra!


Det blev emellertid inget firande igår precis, p g a förkyld Pa. däremot en tur till Kallis, där jag träffade moster L, som är här och hälsar på. Solen sken och det blev en bra dag i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker ju det svämmar över av olika julblommor nu. Och det känns lite för tidigt..
    Idag var det ju alldeles underbart varmt och skönt. Jag gick en lång tur på stranden och satte mig ner i sanden och njöt av värmen. Men jag läste att det faktiskt var meteorologisk höst nu, även i Skåne. Känns som kylan bara kommer smälla till plötsligt sen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, lite tidigt kan jag nog ändå hålla med om, fast körigt alltså att hitta fin Amaryllis. Härligt med havet, jag kan nu bara gå dit på helgerna p g a mörkt när jag kommr från jobbet och jag tror också kylan kommer med en smäll! Hoppas allt är fint med dig, Kramen

    SvaraRadera