L

torsdag 25 december 2014

Julefirande

Det mesta utom denna skylten var som vanligt gällande vårt julfirande..


Glögg och pepparkakor vid ankomst..


Mandelmusslor och annat gott tilll Kalle...


..som när Askungen kom. fick lilla M att dansa runt även hon i sin fina klänning.


Bordet var såklart dukat och paketen på plats under granen. Ja, alla utom de till Tomtens säck.


Så efter att vi dukat fram maten, satte vi oss till bords och åt. 


M höll i allsången och vi hann knappt skåla klart innan det var dags för nästa sång. Tror vi gick igenom julens samtliga sånger. Jag körde och drack genomgående Must. Så himla gott det är med julmust egentligen. Men släcker törsten gör den ju inte, snarare tvärtom.
  

Tomten visade sig vara av den snälla sorten och fick oss även att dansa långdans runt bordet. Lille C var väl kanske lite tveksam till honom, men inte rädd eller så i alla fall.


Detta var lätt bästa julklappen och hon ser ju redan ut som värsta artisten!


Efter gröt med Mammas rårörda jordgubbar, spelade vi julklappsspelet. väldigt roligt när man är 13 st. M och C hade vid det här laget gått och lagt sig, men en bild till på C känns som ett måste .


Även i år drog jag i mitt tycke högsta vinsten! 

Vi kör alltid vägen igenom Metropolen på vägen hem, för att titta på alla fina ljus och träd i centrum. Så även i år och klockan var över midnatt när jag lämnat Ma och Pa på Ön. En liten stund på midnattsmässan hade jag tänkt mig, men det var ingen?! Så jag somnade som en stock. Snorig som en galning var jag hela dagen igår, men idag är det bättre tack och lov! Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Så härligt du haft det och vilken barnaskara? :)
    Tack för fina julklapparna, det har invigts idag och det kanske jag redan har skrivit? Men iallfall, toppen!
    kramar och hoppas du har en skön juldag!

    SvaraRadera
  2. Så fin hon är med gitarren :)
    Förstår din lycka över presenten i julklappsspelet!
    Kramar

    SvaraRadera