L

lördag 20 december 2014

Julegott

Häromdagen testade jag att göra något jag velat få till länge, men liksom inte kommit loss med.
När detta publiceras, har jag ännu inte smakat, men det ser onelkligen lovande ut.

Jag kollade en del olika recept, men de var faktiskt i stort sett exakt lika allihop. Blir detta nu gott, kan jag tänka mig exprimentera med andra smaker. Citrus/Ingefära t ex, borde ju fungera?



Nu på förmiddagen har jag gjort ännu en omgång Lakritsfudge och en minijulgrupp. En del av fudgen ska nämligen med på Julmyset som går av stapeln ikväll. Liksom en del av laxen.


Förra året var julmyset i Buren, detta år hos väninna A. Mkt Bra!

Nu ska jag ut och se om det möjligen går att fånga en solstråle eller två, innan det är dags för julfilm. Älskar julfilmer och det går en hel del på TV nu. 

5 kommentarer:

  1. Trevligt julmys.
    Här har vi det vykortsvackert....kom lite snö igår.
    Ska gå en sväng till graven och tända en marchall.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så det, underbara bilder!! Kram

      Radera
  2. Inlagd lax?! Låter spännande! Ska bli kul att höra utlåtandet sen :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utlåtandet är godkänt. Bra konsisten och så men för lite smak. Mer kryddor nästan gång, annars en lyckträff och lite anorlunda. Rekomenderas alltså, Kram

      Radera
  3. Åh, så julmysigt du har det!
    Pga omständigheter har jag inte ens börjat. Inte någon adventsljusstake eller stjärna syns till än. Kanske orkar jag ta tag i det imorgon? Minns med vemod högskoletiden då jag varje jul bakade stora lass med lussebullar i det lilla gemensamma köket...
    Stor KRAM

    SvaraRadera