L

torsdag 11 december 2014

Julegran & Julepynt

Buren är färdig för jul nu. I fredags kom jag hem från jobbet med en fin liten huvudvärk, men längtan efter att ha granen klädd till helgen gjorde att jag ändå masade mig ned i källaren och hämtade min Polska kärlek


I år har jag inte något luddigt mohairgarn som glitter, vilket jag brukar ha. Inget annat glitter eller pynt heller för den delen, utan endast kulor och fåglar. Kulorna är från Granit. De har visst likadana i år och kanske kompletterar jag, men det är inget måste. 


Fåglarna är köpta lite här och där. Några varje jul, men än så länge inga i år.



Där mina 7 Walther- hus brukar stå, har jag en träbricka med ljus och en bokgran jag pysslade ihop förra året. 


Näverljuset är helt klart favoriten. Inhandlat i Danmark förra året. Jag har sett liknande i Metropolen, men utan utstansat mönster. Glasburkarna kan vara House Doctor, men minns inte…


På hyllorna över TV´n, står 2 hus. De andra 5 är förpassade till Julskåpet, eftersom jag inte tycker jag har någon bra plats för dem. Den stora stjärnan är också från Walther & Co och inköpt på Illum förra året. Waltheränglarna står där de brukar liksom datumljuset.
En vas med Granris på andra sidan TV´n och trots att jag, bortsett från några ljus, använt vad jag har, känns det nytt och roligt i vardagsrummet.

De 2 små stjärnorna fick jag av väninna E när hon kom och fikade i söndags och de är köpta på Udda Tina. 


Som vanligt har jag vita Amaryllisar i fönstret vid matbordet.


Sammantaget inte något nytt förutom ett gäng ljus och extra mycket granris, inte heller så mycket av julsakerna framme som jag brukar ha. Det är helt enkelt inte ett sån´t år i år.

När detta publiceras, är jag på Julfest med jobbet. Mkt Bra! Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Tycker du har det mysigt och fint.
    Många år sedan jag hade julgran.
    Hoppas julfesten blev trevlig.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Jag kommer ihåg när vi hämtade de två krukorna i fönstret förra året i Byn, så fina. Tack du får hörna kolla efter ljusstake. Tror den är från Affari och heter Treasure golvljustake eller nåt sånt. Kramen och hoppas luciadagen varit fin. ❤️

    SvaraRadera