L

torsdag 18 december 2014

Julemarknad & Finbesök nr 2

I söndags var det dags igen då brorson P med familj kom och åt middag.  Men först mötte jag upp dem på Lilla Torg, där det till lilla M´s stora glädje var ponnyridning.



Så stolt där hon satt på hästryggen


Väldigt julstämnigt med grane överallt och en kör som sjöng julsånger. 


Så sakteliga drog vi oss upp mot Gustav och karusellen och såklart åkte även lille C och M med stor förtjusning. 




Sen besökte vi Tomtefar och Tomtemor. M är helt klart misstänksam på om han verkligen är snäll eller inte, men hon fick i alla fall ur sig att hon önskade sig en gitarr. Till mig sa hon att hon ville ha en ficklampa. Vad hon nu ska med den till…



När det började skymma, drog vi oss tillbaka till Lilla Torg, där lampan tänts och sen packade vi in oss i bilen och for till Buren.


Där hjälpte M mig med baguette- baket. Helt underbart att ha barnen på besök! 


Så åt vi lasagne tills vi nästan var för mätta för lussebullar, men bara nästan.



Föräldrarna påstår att de  bråkar lite de där två, men jag har aldrig upplevt det själv utan det brukar mer se ut som här där de sitter och tittar på Pippi. Så himla söta och fina ju!


När detta publiceras, är jag och Mr T på bio. Mkt bra! 

2 kommentarer:

  1. klart hon behöver en ficklampa <3
    kram AnnaSC

    SvaraRadera
  2. Tack för ikväll och vilka söta små gullungar. Jag vill liksom bara gosa med dom.
    Kramar!

    SvaraRadera