L

måndag 22 december 2014

Julemys

I lördags var det Julemys. Samma 5 personer som hade julemys i Buren förra året.


A var värdinna och hon har en riktig Disneygran. Pepparkakshuset var redan delvis uppätet, men fick mig att undra varför jag aldrig gör ett? Får kanske bli ändring på det!



Knytis och värdinnan med pojkvän fixade allt det varma. Vilket också är allt de äter. Köttbullar, prinskorv, kokt potatis och brunsås är julmat för dem. Mkt Märkligt, ,men vi andra har väldigt roligt åt det.


Och vi äter vår sill, laxpaté och på bilden nere till höger, syns den inlagda laxen jag gjort, som var väldigt trevlig på alla sätt utom att jag tycker den borde ha liite mer kryddning. Bra att veta tills nästa gång jag gör den.


En liten en också förstås. Det hör sillen till och på julafton ska jag köra, så jag passade på.


Sen julklappsspelet. Maximalt antal klappar för 100:-


Kaktusen fick helt klart flest skratt. Det var dock inte jag som var den "lyckliga" vinnaren av just den.


Sen lite efterätt. Himmalagat godis, kaffe och jag hade fudge med mig. En välidgt trevlig kväll precis som förra året. Idag har jag varit ledig, precis som i morgon, men hyfsat förkyld. Såklart. Eftersom jag är ledig. Men det är nog ok tills i morgon och då blir det nog en liten tur på Byn och kanske även i Metropolen om jag inte blir sämre. go´Kväll

1 kommentar:

  1. Vilket härligt julmys ni fick till! Lite Last Christmas-feeling med att fira med vänner, fast utan brustna hjärtan förstås! Jag tillhör ju de där som inte heller äter av fiskdelen på julbordet.. God jul!!

    SvaraRadera