L

fredag 5 december 2014

Lille O- förra lördagen

Kusin P och lille O kom minsann till Metropolen för lite julshopsing förra helgen. Glömde helt att jag tog några bilder, bara för att jag inte hade kameran, utan fotade med mobilen. Vänjer mig aldrig verkar det som. Jag mötte upp dem på Stortorget i strålande solsken. Mkt Bra!


Första stoppet blev Granit. Jag ÄLSKAR deras julsaker. Särskilt de där ljusstakarna i bakgrunden föll jag stenhårt för, men p g a ingen plats och gott om julsaker redan, kom jag ut med endast en rulle mörkbrunt jutesnöre.


Mycket folk där inne, men inte så att jag blev störd på det, som jag annars lätt blir.


Inspiration till glöggparty. Så smakfullt!


En liten O orkar bara så och så mycket innan det är fikadags. Jag och P var också rätt möra efter ett tag och efter  ett  par stopp, hittade vi ett ställe med plats för både oss och vagn.


P dricker inget varmt, utan tog en blåbärssmoothie. Bullen som ser så smarrig ut, var iskall inuti (alltså dessutom varit fryst!!) Min lilla pirog smakade bra, men även den kunde varit varmare. Synd, för jag gillar annars Waynes kaffe bättre än Espresso House, men detta var en besvikelse.


Inte blev det mer shopsing heller. Jag hade inget på agendan, men synd att P inte fick mer med sig hem, när hon ändå var här...Nåja, lika kul som vanligt att träffa dem. Nu har jag precis sett Lisa vinna Idol. Inte hängt med så mycket som vanligt, men nog tyckte jag hon skulle vinna. Helt otvunget kommer de mest fantastiska toner ur den lilla, lilla kroppen. Sen är ju Mollie också urduktig, så det kommer säkert gå bra för dem båda två. Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Så söt han är!
    Jag älskar också Granit och var där igår och blev lite fattig. Julstämplar, papper och snöre och doftljus trillade jag dit på. Men allt det där kan ju användas nästa jul också tänker jag. Utom ljusen då.
    kramar och hoppas helgen varit finfin!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte alls svårt att shopsa loss där inne. Kram och fortsatt fin måndag

    SvaraRadera