L

lördag 27 december 2014

Lite otippat...

..kom snön till Skåne natten till Juldagen. Kändes väldigt märkligt och här vet man ju aldrig hur länge den ligger kvar, när den kommer (uppenbarligen) osv. Så det gäller väl att passa på att njuta lite av den. Eller åtminstone ljuset den för med sig, så jag knallade ned till Havet. Bilden nedan ser väldigt märkligt ut i färgerna av förmodligen samma anledning jag har problem med ibland, men de övriga verkar ok...


Kallt var det och blåste gjorde det, men det är alltid lika härligt vid havet. Jag var i stort sett ensam där också, vilket såklart är extra fint



En enda fiskare på priren motsatt där jag stod, kämpade mot vinden och jag undrar jag om han fick någon fångst...


Solen orkade fram en liten stund och glittrade härligt i inloppet



Annandagen spenderades på stan för eventuell rea- shopsing och det gick riktigt bra. En outfit från topp till tå kan man säga med en st ögonskugga, en skjorta, en tröja, ett par jeans och 4 par strumpor. Mkt bra. Vädret igår var sällsynt fint med strålande sol från en molnfri himmel, snö på marken och inte en endaste vindpust. Jag och Ma njöt i fulla drag när vi gick i stan.


Idag var jag ute i Paradiset. Det var jag igår också, men kom inte in eftersom låset fryst, vilket är väldigt obra och jag oroade mig mycket för alla Pellisar och Oliver som står på verandan, men i förmiddags var det inte några problem med att öppna och det såg ut som att det mesta klarat sig, men jag vågar knappt hoppas.


Nåja, nu är värmen på ca 7 grader därute och jag håller alltså tummarna för att inget dött.
I morgon är sista lediga dagen, vilket känns väldigt tråkigt. Jag tycker inte alls det ska bli kul att gå in och jobba två dagar, utan skull gärna skrota omkring fram till den 7:e, men det går inte och jag är såklart tacksam för dessa sammanlagt 9 dagar jag kunnat vara ledig.

Nu är det Jul på Downton Abbey, vilket jag inte vill missa en SEKUND av! Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Så fint med det vita, här ville det inte ligga kvar alls utan bara några flingor i luften. Däremot riktig svinkyla häromdagen med -11 grader.
    Underbara bilder - som alltid och ha en skön kväll,
    Jag jobbar också nu på måndag. :(
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite vitt på marken.
    Kram Titti

    SvaraRadera