L

fredag 2 januari 2015

Årskrönika 01-02

2014 är slut och det är dags för en summering av året som gått. Tydligen har jag hittat på en massa skoj, så det blir 2 månader/ inlägg. Sorry, men för min egen skull är det väldigt roligt att ha.

JANUARI

Årets första månad är ju inte den hippaste? I alla fall inte i min bok och inte i Fionas heller, därför firade vi denna eländiga månads slut med middag på Japansk restaurang och Teaterbesök i form av Miss Saigon, som f ö var väldigt bra. 



Annars verkade jag mest laga mat och gå ned till Havet…



Jag fixade lite hemma också, sydde nån kudde, målade en ram och köpte nya älskliga grå linnegardiner. Mkt Bra! 



FEBRUARI

Synnerligen lyckad månad för att vara så tidigt på året. Inte nog med att det var ett OS som ur Svensk synpunkt blev historiskt med hela 15 medaljer.


Jag s a s gick ”all in” genom att ta en semesterdag och även några timmar en arbetsdag p g a spännande Hockey. 


Dessutom hade jag och Fiona en maraton DYI- dag då vi gjorde inte mindre än 3 sänggavlar parallellt


Gick också ned till Havet ovanligt ofta för att liksom kompensera för allt OS- tittande. 


och firade Pa som fyllde 81.


Ja och brorsdotter L lärde mig göra Ägg Benedectine. Bara en sån´sak!

1 kommentar:

  1. Härliga månader och du är verkligen duktig på att laga mat. <3 Jag längtar till havet när jag ser dina bilder men tröstar mig med att det måste blåst alldeles galet idag där nere.
    Kramar och hoppas kvällen är skön och du är ledig i morgon.

    SvaraRadera