L

söndag 4 januari 2015

Årskrönika 03-04

MARS

Nu vaknade jag till på riktigt! Sådde tomater som kom upp på fem (5) dagar, planterade om dem, klippte gräset för första gången på säsongen, vilket var rekordtidigt och det firades med våfflor.




Lingon fyllde 40 och firades. Liksom brorsbarnen L och A som fyllde 25 respektive 18.  


Jag var på teater två gånger, ”Rebecca” och ”Sitcom”… 


och på bio två gånger. ”Dallas Buyers Club” och . ”12 years a slave”, där den sistnämna filmen gjorde störst intryck på mig. 


Det var blomstermässa också, vilket som vanligt var väldigt inspirerande.




APRIL

Nu blev det fart ute i Paradiset. Jag målade vardagsrummet, åkte på konstrunda, sådde Bondbönor och satte potatis 2 veckor tidigare än vanligt. 



Det var toppenväder när vi firade lilla M... 


och även Påskafton då Ma firades. 


Fina kvällar vid havet också, som jag hela tiden återvänder till.




1 kommentar:

  1. Wow så mycket du har gjort i år. Nu börjar jag längta efter att sätta de där tomatfröna igen och se hur det spirar.
    Kramar och hoppas kvällen är goer

    SvaraRadera