L

tisdag 6 januari 2015

Årskrönika 07-08

JULI

Underbara Juli! Trodde jag badade mycket 2013, men det blev ännu mer 2014 och på flera ställen.


T ex i Ystad och Båstad, förutom på de 2 stränderna i Metropolen då.. 



Det var sommarfest och vädergudarna var med oss även denna gång


. Jag tog med Ma och Pa på match kanske sommarens allra varmaste dag, 


vi åkte till Småland och i mitten på månaden började knappt 4 veckors semester.  



Och här någonstans blev det tyst. Bland bloggarna då och inte bara hos de jag känner som bloggar och inte bara p g a sommar, utan flera slutade helt. Tanken slog även mig, men min blogg är i mångt och mycket min dagbok, så jag fortsätter om än i lite makligare takt..

AUGUSTI

I början på månden var det 25 grader varmt. I vattnet!!! Helt otroligt ljuvligt och jag nöjt väl som aldrig förr. 


Det var hamnfest i Byn och ljuvliga kvällar. 



Jag fick bästa födelsedagspresenten i form av endagspass, så Fiona for till Götet för WoW och roade oss, 


vilket jag gärna skulle göra i år också p g a IKONISKA EmmyLou Harris, som ska spela där.


Sen kom regnet och som det regnade. 


Precis under Malmöfestivalen och allt, men det hindrade inte mig från att se bl a.. 


Precis under Malmöfestivalen och allt, men det hindrade inte mig från att se bl a.. Jill Johnson, Ebbot Lundberg och underbara Steve Earle, som helt klart var festivalens höjdpunkt. 




Ja, så fyllde jag halvjämnt. Då var det fint väder igen och familjen fick gå tipsrunda och äta tårta i Paradiset, 


för att senare åka in till Metropolen och äta på Gränden. 


MFF blev klara för Champions Leauge och den kvällen var himlen på Ön ovanligt dramatisk.



Hinla bra att sammanfatta såhär när man ibland tycker man inte gör något/har tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar