L

onsdag 7 januari 2015

Årskrönika 09-10

SEPTEMBER

Liksom 2013, for jag till Moster & Morbror på Öland första helgen denna månad, som f ö inleddes med alldeles ljuvligt väder och det höll i sig. 


Faktum är att det var över 20 grader varmt när jag anlände Kalmar och jag fick 3 ljuvliga dagar. 


Drabbades också av mystisk morgonpigghet och var uppe vid 6 för att fota Tranor och soluppgång. 2 morgnar!! Den åkomman gick dessvärre över i samma sekund som jag kom hem igen. 



Jag fick finbesök i stugan två gånger. 


Var på match igen med L och R. 


Obra denna månad var att det obönhörligen var dags att flytta tillbaka till Buren.


OKTOBER

Även denna månad inleddes med en resa, fast då till Mallis och med Fiona. Bortsett från Danmark, som aldrig räknas när man bor i Metropolen och Långweekend hos Tigern 2013, var det 5 år sedan jag var utomlands (USA) och 10 år sedan jag var på solsemester (Thailand-Laos-Cambodia) Senast jag var på Charter, kan jag inte ens minnas och dessutom har jag aldrig varit i Spanien. 


Aj lajk Mallis det lilla jag såg på 5 dagar, men kunde också konstatera att under högsäsong kommer jag aldrig någonsin åka dit. 


Nu var det lagom lugnt med folk och vi levde fint på Cava, Sangria och Tapas. 



Bättre avslut på sommaren är svårt att tänka sig, för samma dag vi kom hem, blev SM- guldet för MFF klart. Borta tyvärr, men jag såg såklart matchen på TV.
Höstens första Bio blev utmärkta Gone Girl 


och sista helgen var det kalas igen. Nu för brorsdotter T, som vi även bowlade med på riktiga födelsedagen.


Denna månaden flög verkligen ivåg. Mkt Bra! Idag har jag tagit ned stjärnorna, det sista av julen är nu borta i Buren, förutom några Amaryllisar som inte ger sig, utan kommer med nya stänglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar