L

torsdag 8 januari 2015

Årskrönika 11-12

NOVEMBER

Julen börjar spritta i kroppen och jag dricker Ripa- glögg så att det sprutar ur öronen. 


Och bakar Baguetter nästan varje helg. 



Träffar finisar i Lund där vi äter Tapas, bakar mer, gör Fudge och har julefika på jobbet. 






Samma dag som jag och Mr T äter julbord på IKEA. Men det gick det med.



Jag gjorde 2 st paketkalendrar, var på Julmarknad i Hässleholm, 





Lille C fyller 2, Kusin P och lille O kommer på besök för lite julklapps-shopsing. 




Sen var det plötsligt första advent och julmarknad på Byn.





DECEMBER

Julmånaden präglades av besök och fesligheter. Mr T och familjen H kom för julmarknad på St Gertrud och middag i Buren och Brorson P kom med sin familj för en dag på stan och senare middag i Buren. 






Väninna L kommer på middag, vi har julfest med jobbet och julemys x 2.



Jag julepyntade mindre än vanligt och köper inget nytt förutom ljusen i glas nedan och årets Cult Design- tomtar som jag sprang på under mellandagsrean. Lite otippat och jag hade nästan glömt bort dem, så det var väl menat så då. 




Julafton kom och Dorsin skötte det lilla jag såg, typ ljuständningen, med den äran. 



Ja, sen blev det Nyårsafton, som fick ett eget inlägg. 
Sammantaget ett väldigt roligt år bortsett från jobbsituationen då, som jag för det mesta väljer att lämna utanför bloggen. Jag vill nämligen inte tänka på det när jag är ledig. Några bakslag till har det givetvis varit. Allt är inte guld och gröna skogar alltid. Inte ens i Paradiset, även om man lätt kan tro det. Det är livet som är konstruerat så. För alla. Det är jag helt säker på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar