L

fredag 30 januari 2015

Bistro

Malmö Centralstation har de senaste åren genomgått en s k ansiktslyftning och där finns numer bl a en hyfsat tjusig food court, Starbucks och några helt ok affärer.

Sen ett halvår tillbaka kan man även äta i den gamla Kungliga Vänthallen. Det gjorde jag och väninna M i fredags. 



Menyn skiftar lite och de har inte jättemycket att välja på, vilket ibland är skönt.  Märkligt nog, valde jag  den synnerligen tråkiga rätten Biff med pommes och Bea. För jag tycker verkligen att det är fantasilöst, men ibland är det bara så. Himla. Gott! .  Märkligt, för jag var helt inställd på att jag skulle äta Moule Frites…

Köttet var mört och hade fin grillsmak, pommesen krispiga och Bean…ja, möjligen fick jag för lite av den.
Det är intressant med Bea. Jag har i stort sett hela livet levt i tron att jag inte tycker om det, men så i somras provade jag lite himmagjord och hur gott var inte det?!


Brödet kom trendriktigt in i papperspåsar  och jag tycker det är lika märkligt vart man än får det. Bara komplicerat och tillför inget särskilt mer än ett litet, litet överraskningsmoment typ” är det ljust eller mörkt bröd eller möjligen båda?”


Det bästa är ändå miljön. Det känns som det mesta är bevarat och renoverat med varsam hand. T o m på toaletten är stilen densamma med vita proslinskranar, som för all del kan vara nya, men passar väldigt fint in. 


De serverar tydligen lunch också, vilket jag tyvärr inte har någon glädje av p g a jättelångt från jobb, men jag hade absolut testat om jag varit närmare


Idag är det redan fredag igen. Mkt Bra, jag tycker veckorna går väldigt långsamt..

2 kommentarer:

  1. Men så fint där är? :) Jag har inte varit inne och kikat sedan renoveringen men nu blev jag jättesugen. Bea är nog en såndär sak jag har blandade känslor för, men hemmagjord är underbart god eller på en bra restaurant. Har provat göra själv ett par gånger, lite trixigt men när den lyckas är den helt oslagbar.
    Kramar och hoppas du får en skön helg! Jag är leeeeeeedig, hurra!

    SvaraRadera
  2. Men så gott det där såg ut! Även såsen. Smakrådet gillar det men jag klarar bara inte av de där slemmiga som finns i kyldisken. Att göra själv finns inte ens på kartan för mig.
    Kram

    SvaraRadera