L

söndag 11 januari 2015

Familjen Svan

Tror det var Trettondagen jag trots himla tråkigt väder, gick ned till havet för att liksom röra på mig och för att kolla om Svanungarna möjligen var i krokarna.

Jodå, familjen var på plats. Det är 5 ungar, men en kom lite på efterkälken p g a putsade fjädrarna. Sist jag fotade dem, var de alldeles grå och bilderna såg nästan svartvita ut.


Nu har de nya fjädrar och snart kommar man inte kunna skilja dem från föräldrarna.


Det är inte alltid ungarna får överleva, så att ha kunnat följa dessa sen de var små, har varit väldigt roligt


Åh, de ser så mjuka och fluffiga ut. Gillar egentligen inte dem, de känns lite opålitliga och lömska, men lite på håll går det ju bra.



Totalt grå dag var det alltså, men ändå hyfsat dramatisk himmel. 





Det blåste inte så farligt heller och fler än vad man skulle kunna tro var ute och promenerade. Mkt Bra!


Känner mig lycklig varje gång jag är vid havet nästan oavsett väder. Minns att jag och min bästis sen barndomen, ofta gick ned på vintern och satt på T- Bryggan för att avhandla de tonårsproblem man alltid tycktes ha. Man tänker bättre vid havet på något vis, det tycker jag fortfarande. Go´Kväll

1 kommentar: