L

fredag 9 januari 2015

Framtidsplaner

Det var årskrönikan det. Planer för 2015 då? Tja, en del roligheter är redan planerade, framförallt konserter då.

Justin Townes Earle nu den 25:e på KB. Ska bli väldigt intressant, han är son till underbare Steve Earle och det jag har hört är väldigt lovande.


American Idiot på Malmö Opera i Februari. Musicaluppsättning av Green Day´s kanske mest kända album. Kan bli hur bra eller dåligt som helst


Jörgen Mörnbäck på Ystad Teater i Mars. Rolig kille och den teatern är en sevärdhet i sig själv.


Christian Kjellvander på Babel-i Malmö i April. Älska Christian Kjellvander. Alltid!


Sen är det lugnt och fint fram till Augusti, då sommarens höjdpunkt blir 3 dagar i Göteborg och konsert med Metallica på Ullevi. Nu är jag ingen direkt hårdrocksfan, men just Metallica har jag alltid gillat och velat se live, så fast det ligger så långt fram, längtar jag mycket!


Helgen innan dess är det WoW och det jag drömmer om är att se EmmyLou Harris spela där. Hon är för mig en Ikon och jag har inte sett henne heller live någon gång. Damen börjar bli lite till åren, så det känns nästan som sista chansen….

Det lär ju bli en och annan fotbollsmatch också innan dess, konstigt vore det ju annars. Så det blir en bra vår. Jag tror det är tricket lite i väntan på sommaren. Något varje månad att se fram emot. Nu ser jag fram emot helgen. Och att min förkylning ger sig någongång. Maken till envis har jag inte varit med om tror jag. Go´Kväll!

2 kommentarer:

  1. Ska ta och läsa din årskrönika snart.....blir lite mindre med tid med datorn här i Thailand.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Det är klart! Varför sitta framför datorn när du kan njuta av fint väder? Här hemma blir det storm, det har redan börjat, så jag får väl hålla mig inne tyvärr. Kram

    SvaraRadera