L

tisdag 20 januari 2015

Inspiration

. Det här snöblandade regnet vi har idag, har i fall inte jag beställt, den saken är klar. Verkar som Skåne (södra?) snart är det ända ställe i hela landet som inte har snö…alla

Ja,ja. Det har varit bra dagar, så jag ska inte klaga. I söndags blev det så familjemiddag hos Ma och Pa. 


Ljuvliga Ranunkler på bordet och Boeuf Bourguignon med tillbehör på tallriken. 





Sen ett gäng kakor och Ottoglass. Ottoglass är i särklass den godaste glassen jag vet, inkluderat ”finmärkena”. Särskilt Päron/ choklad är god. Mangosmaken hade jag inte provat innan, men den var väldigt fin den med. En bra söndag såklart.



Igår åkte jag med Mr T till hans by för att först äta och sen höra UNDERBARE Brutus Östling ödmjukt och väldigt underhållande berätta om sina bilder. Frikostigt och ärligt delade han också med sig av tips och tricks för att få de där sköna bilderna som inte alltid behöver vara så komplicerat som man tror att åstadkomma. Säger han….

Kollar man hans blogg, innehåller senaste posten sjukt bra bilder från Sweden Rock 2014.” Det är ingen större skillnad på att fotografera fåglar och heavy metal.” Det var i alla fall på alla sätt otroligt inspirerande. 


Sen blev det lite prat och boksignering. Jag fick med mig hem den bok han 2009 fick Augustpriset för. Mkt Bra! 



Mer bra igår var att Sara Sjöström fick Jerringpriset., samt att det när jag kom hem på kvällen, stod en bukett Ranunkler på bordet. Föräldrar alltså….man blir ju glad!

Jag älskar Ranunkler t o m ännu mer än Tulipaner, värsta vårkänslan direkt ju!


Idag har  brorsdotter L gjort mig fin i håret. Mkt Bra! 

2 kommentarer:

  1. Jag kommenterade nyss. Hoppas den kom fram?

    SvaraRadera
  2. ?? som du ser, finnas bara den ovan.. :( Kram och fin onsdag

    SvaraRadera