L

torsdag 15 januari 2015

Jag & Egon

En helg är ingen bra helg om jag inte spenderar ett par timmar utomhus. Så är det bara. Jag måste verkligen, verkligen vara sjuk om jag ska vara inomhus en hel dag. Visserligen kan jag kolla en serie avsnitt efter avsnitt efter avsnitt under filten i soffan utan några som helst problem. Mer än att jag måste ha varit utomhus först. I lördags var jag ute ca 15 minuter p g a Egon.

Så i söndags längtade jag verkligen ut. Problemet var bara att Egon inte behagat lämna Skåne. Skit i Egon tänkte jag, det värsta skulle ju vara över och efter att Mr T anlänt och vi kollat Tour de Ski, begav vi oss till Gröna Räcket.


Jisses säger jag bara. Inte bara det att det blåste så att man liksom inte kunde andas om man stod på fel håll, det var otroligt högt vatten och båtarna skvalpade omkring som om de var gjorda av frigolit. Kanske pga vädret, planen flög ovanligt lågt också..


Det man ser nedan, förutom vågorna, är den nordligaste delen på Ön, mittemot Gröna Räcket alltså och det var ett bra tag sedan jag gick ut där, så det blev nästa stopp. Solen kikade fram emellanåt och bortsett från blåsten, var det ganska skönt. 



Jag hade flera lager på mig, både på benen och överkroppen och frös inte på en fläck faktiskt. Bra att veta, eftersom en lite längre utflykt är planerad på lördag om vädret tillåter. Däremot domnade liksom ansiktet bort ganska snabbt. 


Jag har nog aldrig sett havet så rasande någon gång. Vågorna piskade långt upp på land och särskilt nära kunde man inte gå om man inte ville bli dyngsur. Ja, sen när vi var nästan framme , var det bara att konstatera att allra längst ut på spetsen gick det inte att gå. 


Jag kunde knappt stå upprätt där jag var och det skulle varit väldigt dumdristigt att gå länge…


Sen tog mitt batteri slut också. Men vi gick s a s bakvägen tillbaka för att Mr T ville se svanungarna och minsann var de på plats.  Hela Ön runt alltså. Något man normalt sett nog klarar av på  max trekvart skulle jag tro,  men då får det vara bättre väder. Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar